Spits verschijnt vandaag voor het laatst

Spits verschijnt vandaag voor het laatst
  • Media
  • 9 okt 2014 @ 09:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMediastrategieJournalistiek

Vandaag is de laatste editie van gratis krant Spits verschenen. Na vijftien jaar wordt de krant samengevoegd met de grootste concurrent: Metro. Dat is vanaf morgen het enige gratis dagblad in Nederland. De website van Spits blijft wel bestaan.

Op de laatste voorpagina bedankt Spits zijn lezers. In een illustratie wordt de krant symbolisch aan een hand gegeven met daarop de naam 'Metro'. In grote letters staat er op de voorpagina: 'Bedankt!'

Het is de bedoeling dat de vernieuwde Metro straks in alle regio's is te krijgen waar nu een Spits ligt. De oplage wordt uitgebreid tot 510.000 exemplaren per dag. Volgens uitgever TMG wordt de krant dikker, mooier en interessanter.

Ook voor De Telegraaf, de grotere en betaalde zus van Metro en Spits, is het een bijzondere dag. Vandaag valt namelijk de laatste broadsheet-editie van de krant op de deurmat. Vanaf morgen wordt De Telegraaf op het kleinere tabloid-formaat uitgebracht. Volgens hoofdredacteur Sjuul Paradijs betekenen die nieuwe afmetingen niet dat De Telegraaf afscheid neemt van 'de chocoladeletters'. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken