Spits verschijnt vandaag voor het laatst
- Media
- 9 okt 2014 @ 09:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMediastrategieJournalistiek
- 9 okt 2014 @ 09:42
- Redactie Media
Vandaag is de laatste editie van gratis krant Spits verschenen. Na vijftien jaar wordt de krant samengevoegd met de grootste concurrent: Metro. Dat is vanaf morgen het enige gratis dagblad in Nederland. De website van Spits blijft wel bestaan.
Op de laatste voorpagina bedankt Spits zijn lezers. In een illustratie wordt de krant symbolisch aan een hand gegeven met daarop de naam 'Metro'. In grote letters staat er op de voorpagina: 'Bedankt!'
Het is de bedoeling dat de vernieuwde Metro straks in alle regio's is te krijgen waar nu een Spits ligt. De oplage wordt uitgebreid tot 510.000 exemplaren per dag. Volgens uitgever TMG wordt de krant dikker, mooier en interessanter.
Ook voor De Telegraaf, de grotere en betaalde zus van Metro en Spits, is het een bijzondere dag. Vandaag valt namelijk de laatste broadsheet-editie van de krant op de deurmat. Vanaf morgen wordt De Telegraaf op het kleinere tabloid-formaat uitgebracht. Volgens hoofdredacteur Sjuul Paradijs betekenen die nieuwe afmetingen niet dat De Telegraaf afscheid neemt van 'de chocoladeletters'.
Laatste broadsheet @telegraaf is klaar. @SParadijs staat bij laatste vergadering zijn stoel af aan voorganger Eef Bos pic.twitter.com/VnVuuzYGUA
— Kamran Ullah (@KamranUllah) October 8, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- dagbladen
- Sp!ts
- drukkerij
- TMG
- tabloid
- gratis krant
- krant
- stopt
- distributie
- Telegraaf
- Metro
- Spits
- laatste dag
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes