Sanoma neemt groot belang in webshop Brandkids

Sanoma neemt groot belang in webshop Brandkids
  • Media
  • 1 apr 2015 @ 16:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineZakelijkWebwinkelMultichannel

SanomaVentures heeft een meerderheidsbelang verworven in Brandkids, een internationale webwinkel voor kinderkleding. Eerder investeerde Sanoma al in Brandkids, dat inmiddels opereert vanuit kantoren in Haarlem en Berlijn.

Brandkids werd in maart 2013 opgericht door Hans Lormans, Peter Sorber en Michel Sollie. Reeds bij de start investeerde SanomaVentures in de onderneming door het verstrekken van werkkapitaal en media budget. Om de verdere groei, onder andere ook in Duitsland, te ondersteunen, verstrekt Sanoma extra kapitaal en koopt aanvullend van de drie oprichters een pakket aandelen waardoor de uitgever een meerderheidsbelang verkrijgt. De overige aandelen blijven in handen van Lormans, Sorber en Sollie. Brandkids blijft als zelfstandige onderneming functioneren, waarbij de oprichters de directie vormen.

Herman Kienhuis, investment director bij SanomaVentures: 'Brandkids heeft zich in de afgelopen twee jaar voortreffelijk ontwikkeld. De activiteiten van Brandkids passen in onze strategie en sluiten goed aan bij de activiteiten van Sanoma. Ook het internationale karakter van Brandkids spreekt ons erg aan. Onder leiding van de oprichters heeft Brandkids alles in zich om in de komende jaren substantiële groei te realiseren.'

Ook Brandkids-oprichter Hans Lormans is blij met het toetreden van Sanoma als aandeelhouder: 'Als ondernemer wil je je het liefste bezighouden met het creëren en benutten van kansen en het ontginnen van nieuwe markten. De ontwikkelingen in e-commerce gaan razendsnel. Je moet voortdurend anticiperen en innoveren om vooraan mee te doen. Daarom is het zo fijn dat we er een sterke aandeelhouder bij krijgen die ons de vrijheid geeft om dat te doen waar we goed in zijn: ondernemen. We kunnen Brandkids nu sneller laten groeien dan op eigen houtje mogelijk was geweest. Schaalgrootte is heel wezenlijk in e-commerce.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken