Sjoprz: Nieuwe boodschappen-app biedt transparantie

  • Media
  • 16 okt 2015 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebE-commerceApps

Boodschappen doen kan vanaf nu anders. Het Eindhovense bedrijf Sjoprz introduceert een platform dat een objectief vergelijk van boodschappen mogelijk maakt en onafhankelijk helpt bij goedkoper, gemakkelijker en gezonder boodschappen doen.

Op 2 oktober 2015 lanceerde Sjoprz een gratis smartphone-app die informatie over prijzen en voedingswaarden van meer dan 80 duizend artikelen bij alle Nederlandse supermarkten bevat. De consumens scant een artikel met zijn telefoon en ziet direct alle informatie die hij nodig heeft om een eerlijke keuze te maken. Zo weet de consumens wat hij koopt en waar hij dit het beste kan doen.

Daarbij kan hij uiteindelijk kiezen uit alle aanbieders van dagelijkse boodschappen. Ook drogisterijen, webshops als Picnic en de groenteboer of bakker op de hoek van de straat.

Niet eerder zijn prijzen en voedingswaarden van álle artikelen in Nederlandse supermarkten voor de consumens samengebracht in een app. Initiatiefnemer van Sjoprz is Gaspard Jaspars. Als vader van vier jonge kinderen staat hij vaak voor keuzes bij het doen van boodschappen: 'Ons gezin geeft jaarlijks 14.000 euro uit aan boodschappen. Per week zijn we daar ongeveer tweeënhalf uur mee bezig. Ik maak graag gezonde keuzes voor mijn kinderen maar weet vaak niet precies wat ik kies. Ik wil weten wat ik koop, en waar ik dat het beste kan doen. Zodat ik goedkoper, gemakkelijker en gezonder boodschappen kan doen. Ik ben er van overtuigd dat veel meer mensen die behoefte hebben, daarom ben ik Sjoprz gestart.'

Sjoprz groeit snel. Dagelijks werkt een groot aantal mensen aan de ontwikkeling van de app. Met alleen al het beheer van de database zijn acht medewerkers bezig. Na een intensieve testfase is de app vanaf nu  voor iedereen beschikbaar.

Jaspars: “Met onze app vergelijken we prijzen en voedingswaarden op een eerlijke en onafhankelijke manier. Je hoeft een artikel maar met je telefoon te scannen om te weten waar je het goedkoopst uit bent en welke voedingswaarden dit artikel bevat. Zo weet je wat je kiest.”

De app berekent vervolgens bij welke supermarkt de consumens op dat moment het goedkoopst uit is met zijn lijst. Ook waarschuwt Sjoprz op het moment dat favoriete boodschappen in de aanbieding zijn.

Hoe onafhankelijk is Sjoprz? Jaspars: 'Sjoprz is er door en voor de gebruiker. Wij worden niet betaald om informatie anders dan naar waarheid weer te geven. Wel zijn wij zeer afhankelijk van de gebruikers. Zij leveren belangrijke input voor de app. We hebben het daarom makkelijk gemaakt artikelinformatie toe te voegen. Daarmee willen we binnen een jaar de laatste stap zetten en 100 procent volledig en actueel zijn.'

De Sjoprz-app is gratis te downloaden in de Appstore en Playstore.

www.sjoprz.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken