Nederlander leest over tuinieren

Nederlander leest over tuinieren
  • Media
  • 1 apr 2020 @ 10:03
  • 18928 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • TijdschriftenApps

In deze tijden van zelfisolatie ziet magazine-app Readly dat het leesgedrag van Europeanen is veranderd. Zo leest men in Nederland nu aanzienlijk meer over onderwerpen als handwerk & doe-het-zelf, tuinieren en huis & renovatie.

In Italië zoekt men vooral leesinspiratie op het gebied van eten. De Duitse en Oostenrijkse markt laten bijna een verdubbelde interesse zien in categorieën als tuinieren en nieuw & politiek.

Uit de cijfers blijkt dat Nederlanders een toenemende interesse hebben in huis & renovatie (50%), doe-het-zelf & hobby's (18%) en tuinieren (10%).

Liana de Wit, growth manager Nederland bij Readly, zegt: 'Met de continue stroom aan stressverwekkend nieuws en het toenemende isolement, hebben we gemerkt dat het voor velen belangrijk is om even te kunnen ontsnappen aan de realiteit. Mensen hebben nu niet alleen de tijd om rustig te zitten en te lezen, maar kunnen ook daadwerkelijk hun inspiratie omzetten in acties. Het is dus een logische reactie op het binnenleven. Als de maatregelen straks veranderen, dan verandert het leesgedrag van consumenten ook weer mee.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken