De Persgroep, Sanoma en TMG lanceren NLProfiel

De Persgroep, Sanoma en TMG lanceren NLProfiel
  • Media
  • 7 jun 2018 @ 10:34
  • 13047 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieBig dataPartnershipDigitaal

De Persgroep Nederland, Sanoma Media Netherlands en Telegraaf Media Groep (TMG) bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten. Daarom starten de drie initiatiefnemers per eind juni de nieuwe gemeenschappelijke datadienst NLProfiel.

De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. De samenwerking tussen deze drie grote Nederlandse mediapartijen is het antwoord daarop. NLProfiel biedt merken en hun bureaus de mogelijkheid om door middel van relevante profielen eenduidig over de verschillende mediapartijen heen te kunnen plannen. Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt.

Marc Duijndam, CEO Sanoma Media Netherlands: ‘We bieden met NLProfiel een datadienst waarmee adverteerders effectievere campagnes kunnen voeren. Door middel van de beste profielen kan de juiste consument worden gevonden. Ons gemeenschappelijk volume aan data kan zich spiegelen aan grote internationale partijen, maar wel met de zekerheid van een veilige omgeving voor merken en met respect voor de privacyvoorkeuren van de consument.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken