Mediahuis koopt Wayne Parker Kent

Mediahuis koopt Wayne Parker Kent
  • Media
  • 8 nov 2018 @ 12:27
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkStrategieContentMedia

De Belgisch-Nederlandse uitgeversgroep Mediahuis doet een overname van Wayne Parker Kent, een van de snelst groeiende digitale mediabedrijven van Nederland. WPK-topman Slaven Mandic wordt directeur Advertising bij TMG.

Voorgenomen is dat Mediahuis-dochter Telegraaf Media Groep (TMG) 100 procent van de aandelen in WPK verwerft. Onderdeel van de deal is dat Slaven Mandic zijn werk als CEO van WPK gaat combineren met de functie van directeur Advertising TMG. Beide partijen zullen de handen ineen slaan richting de Nederlandse advertentiemarkt en zullen het bereik van TMG verbinden met het creatieve en innovatieve talent van WPK.

Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis: 'Reeds in mei 2017 gingen wij samen met WPK een strategisch partnership aan waarbij Mediahuis intekende op een kapitaalsverhoging en zo de ambitieuze groei van WPK ondersteunde. Inmiddels werken we op veel vlakken nauw samen, zowel in Nederland als in België, en is de toegevoegde waarde voor ons beiden groot. Het verwerven van 100 procent van de aandelen van WPK is voor ons dan ook een logische volgende stap die tegelijkertijd de impact van Mediahuis in de Nederlandse markt vergroot.'

Krachtenbundeling in 2019

Concreet zullen TMG en WPK vanaf begin 2019 de krachten bundelen en samen innovatieve en creatieve totaaloplossingen ontwikkelen voor de Nederlandse advertentiemarkt. Slaven Mandic zal als TMG-directeur Advertising leiding geven aan de nieuwe organisatie die vanaf begin 2019 verder vorm zal krijgen.

Marc Vangeel, CEO van TMG: 'In een snel veranderend medialandschap zijn innovatie en samenwerking cruciaal. Het partnership waarbij wij samen met WPK een toekomstbestendige organisatie creëren die als een one-stop-shop fungeert richting de Nederlandse adverteerder, is een belangrijke stap voor TMG. De afgelopen periode hebben we onder de leiding van Harm van Veldhuizen hard ingezet op het centraal stellen van onze B2B-klant en het herstellen van het vertrouwen vanuit de markt. Dit heeft geleid tot een sterke verbetering van de resultaten. We zetten nu een volgende stap om een nóg creatievere en meer innovatieve aanpak mogelijk te maken en zo onze relevantie in de advertentiemarkt te vergroten. Het is tijd voor verdere groei.'

Dedicated contentmarketing

WPK zal in de nieuwe constructie fungeren als 'dedicated contentmarketing-cel' en creatieve contentoplossingen ontwikkelen in samenwerking met alle Mediahuis-titels in de Nederlandse markt.

Slaven Mandic, CEO van WPK Nederland: 'De behoeften van adverteerders verschuiven steeds meer van pure advertentieruimte naar totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Alles moet in het teken staan van de bedrijfsdoelen van de adverteerder. Onze missie is dan ook simpel: elke klant succesvol. Daarom droomden we bij WPK altijd van het bereik en de impact van de sterke merken van TMG, waaronder De Telegraaf. Onze creatieven, strategen en business-analisten staan te popelen om de werkwijze van WPK hierop los te laten. Met de adverteerder als uiteindelijke winnaar, want die kan vanaf nu profiteren van het beste van beide werelden.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken