Maria Hedengren (iZettle) CEO van Readly
- Media
- 13 apr 2019 @ 09:02
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlinePersonaliaZakelijkAppsMedia
- 13 apr 2019 @ 09:02
- Jeroen Mirck
Maria Hedengren, voorheen CFO bij iZettle, komt naar Readly als de nieuwe Chief Executive Officer. Readly is een betaal-app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 internationale magazines.
'Powervrouw' Maria Hedengren heeft meer dan 20 jaar ervaring met global finance en bedrijfsmanagement. Ze zal de huidige CEO Jörgen Gullbrandson vervangen, die een belangrijke rol heeft gespeeld in de groei van Readly.
Overname door PayPal
Bij iZettle speelde Hedengren een belangrijke rol bij de verkoop van het bedrijf aan PayPal voor 2,2 miljard dollar en bij het klaarstomen van het bedrijf voor hun uitbreiding. Ze was daarvoor CFO van het beursgenoteerde NetEnt AB, een platform en aanbieder voor enkele van 's werelds grootste exploitanten van casino's en sportweddenschappen.
Hedengren leidde eerder zowel private als publieke technologiebedrijven en heeft een bewezen staat van dienst in het internationaal opschalen van bedrijven. Vanaf 24 april zal Hedengren starten als CEO en zal de huidige topman Jörgen Gullbrandson het bedrijf verlaten. Gullbrandson 'gaat nieuwe kansen nastreven', aldus Readly in een persverklaring.
Volgende ontwikkelfase
'We zijn verheugd dat Maria, met haar jarenlange ervaring in het laten groeien van technologiebedrijven, heeft ingestemd om zich aan te sluiten bij Readly', zegt Per Hellberg, bestuursvoorzitter van Readly. 'Haar expertise zal het bedrijf helpen bij onze volgende belangrijke ontwikkelingsfase. Het bestuur wil Jörgen bedanken voor zijn vele bijdragen aan het succes van Readly. Sinds hij bij het bedrijf kwam, aanvankelijk als CFO, heeft Jörgen een belangrijke rol gespeeld in de voortdurende ontwikkeling van Readly en we wensen hem het allerbeste voor de toekomst.'
Readly heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. In maart 2019 werd het bedrijf door de Financial Times gerangschikt in de top-200 van snelstgroeiende bedrijven in Europa en werd het benoemd tot het op één na snelst groeiende bedrijf van Zweden. In 2018 realiseerde het bedrijf een omzetgroei van meer dan 55 procent, werd de service gelanceerd in Nederland en Zwitserland, en is het portfolio aan tijdschriften uitgebreid tot meer dan 4.000 titels.
Wat voor bedrijf is Readly?
Readly is een digitale service, die haar gebruikers middels een app ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. De service is snel, gemakkelijk in gebruik en biedt de gebruiker ongelimiteerd gebruik op tot wel vijf apparaten, zodat het hele gezin leesplezier kan hebben van hetzelfde abonnement. Readly werd in 2013 opgericht in Zweden. Na de focus op Zweden, Groot-Brittanië, de Verenigde Staten en Duitsland, richt de dienst zich steeds meer op wereldwijde uitbreiding met onder andere landen als Oostenrijk, Zwitserland en Nederland.
'Vanuit een professioneel perspectief ben ik altijd gedreven om de beste omstandigheden te creëren voor een continue omzetgroei', zegt Hedengren. 'Ik ben erg onder de indruk van de groei die Readly tot nu toe heeft doorgemaakt en ik ben dol op hun product. Het bedrijf is goed gepositioneerd om zijn marktaandeel te gaan vergroten en ik ben zeer verheugd om deel te nemen aan het Readly-team om deze groei samen met hen door te maken. Om te worden toevertrouwd in de positie van CEO is ontzettend spannend.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing