RTL en Qmusic samen aan de slag voor Bolletje
- Media
- 31 mei 2019 @ 10:03
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 31 mei 2019 @ 10:03
- Nanny Kuilboer
RTL en Qmusic werken samen voor een branded content-campagne voor Bolletje. Robert ten Brink en Mattie & Marieke roepen Nederland op om antwoord te geven op de vraag ‘Met wie zou jij een beschuitje willen eten?’ Mediaxplain is verantwoordelijk voor de strategie en totstandkoming van de campagne.
Bolletje-beschuit-bus
De campagne is deze week gestart met een radiopromo van Mattie & Marieke rond hun ochtendshow op Qmusic. Zij roepen mensen op om via www.allyouneedislove.nl in te zenden met wie zij een beschuitje zouden willen eten. Ook op de tv-zenders van RTL is deze week de oproep zichtbaar: in de brand promotion rijdt niemand minder dan Robert ten Brink rond in zijn Bolletje-beschuitbus. Van 3 tot en met 7 juni gaat hij met deze bus op pad om inzenders te verrassen. Hij brengt die dagen live verslag uit in de ochtendshow van Mattie & Marieke. Daarnaast zijn tot eind juni videoverslagen in de vorm van korte afleveringen te zien via branded promo’s op de RTL-zenders, de website van All You Need Is Love en de website en app van RTL Boulevard.
Bolletje-ontbijt
Marketingmanager Bolletje Sándor van Mil: ‘Door deze samenwerking met RTL en Qmusic voorzien we de iconische Bolletje beschuit via een dikke vette knipoog van een krachtige impuls. Wie is er niet opgegroeid met deze kreet? Beschuit wordt op eigentijdse wijze bevestigd als de lekkere afsluiter van een voedzaam (Bolletje) ontbijt. Robert ten Brink en Mattie & Marieke passen enorm goed bij de oer-Hollandse beschuit en zijn bij uitstek in staat de Nederlandse consument te overtuigen dat beschuit en een voedzaam ontbijt hand in hand gaan. Zeker als er een dosis romantiek in het spel is. Ik ben daarom erg enthousiast over dit branded content concept van deze twee sterke mediamerken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

