RTL en Qmusic samen aan de slag voor Bolletje
- Media
- 31 mei 2019 @ 10:03
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 31 mei 2019 @ 10:03
- Nanny Kuilboer
RTL en Qmusic werken samen voor een branded content-campagne voor Bolletje. Robert ten Brink en Mattie & Marieke roepen Nederland op om antwoord te geven op de vraag ‘Met wie zou jij een beschuitje willen eten?’ Mediaxplain is verantwoordelijk voor de strategie en totstandkoming van de campagne.
Bolletje-beschuit-bus
De campagne is deze week gestart met een radiopromo van Mattie & Marieke rond hun ochtendshow op Qmusic. Zij roepen mensen op om via www.allyouneedislove.nl in te zenden met wie zij een beschuitje zouden willen eten. Ook op de tv-zenders van RTL is deze week de oproep zichtbaar: in de brand promotion rijdt niemand minder dan Robert ten Brink rond in zijn Bolletje-beschuitbus. Van 3 tot en met 7 juni gaat hij met deze bus op pad om inzenders te verrassen. Hij brengt die dagen live verslag uit in de ochtendshow van Mattie & Marieke. Daarnaast zijn tot eind juni videoverslagen in de vorm van korte afleveringen te zien via branded promo’s op de RTL-zenders, de website van All You Need Is Love en de website en app van RTL Boulevard.
Bolletje-ontbijt
Marketingmanager Bolletje Sándor van Mil: ‘Door deze samenwerking met RTL en Qmusic voorzien we de iconische Bolletje beschuit via een dikke vette knipoog van een krachtige impuls. Wie is er niet opgegroeid met deze kreet? Beschuit wordt op eigentijdse wijze bevestigd als de lekkere afsluiter van een voedzaam (Bolletje) ontbijt. Robert ten Brink en Mattie & Marieke passen enorm goed bij de oer-Hollandse beschuit en zijn bij uitstek in staat de Nederlandse consument te overtuigen dat beschuit en een voedzaam ontbijt hand in hand gaan. Zeker als er een dosis romantiek in het spel is. Ik ben daarom erg enthousiast over dit branded content concept van deze twee sterke mediamerken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes