Dossier Media: Blokker
- Media
- 1 apr 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OutdoorTelevisie
- 1 apr 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
In editie 04 van MarketingTribune, 29 maart verschenen, traditioneel de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Blokker duikelt nog net niet de Top-100 Adverteerders uit en hangt met de vingers aan het randje op plek 99. MarketingTribune spreekt met Director Marketing en E-commerce Martin van Velzen: ‘Televisie heeft nog steeds meer collectieve impact dan online media.’
Wat zijn de belangrijkste media voor Blokker en vanwaar die keuze?
De coronamaatregelen hebben een grote impact gehad op ons bedrijf. De afgelopen en komende periode lag/ligt de nadruk in onze communicatie daardoor wat meer op de korte termijn. Daarom meer de focus op converterende media, met op plaats één SEA, gevolgd door radio en OOH.
Wat is de stille kracht van tv?
De collectiviteit van het bereik. Op de een of andere manier heeft tv - of het nu een commercial is of een serie of documentaire et cetera - nog steeds meer collectieve impact - een onderwerp van gesprek bij de koffieautomaat - dan online media dat hebben.
Met welk mediabureau werken jullie samen en wat is de toegevoegde waarde?
Blokker werkt met Candid Group: M2Media, Stroom, Online Company, Daily Dialogues en Havana Harbour. De toegevoegde waarde zit voor ons vooral in de ontwikkeling van geïntegreerde crossmediale mediacampagnes. Het medialandschap is complex. Candid adviseert ons over de optimale mix van de verschillende on- en offline media.
Hoe kijken jullie naar de concurrentie en wat is dan de conclusie?
De concurrentie zit voornamelijk online en daar zitten hele sterke spelers met diepe zakken, zoals Bol.com en Amazon. We zullen dus vooral slim moeten zijn en innovatiever.
Wat zit er nog in het vat voor 2022?
We zijn in coronatijd begonnen met de inzet van ons winkelnetwerk voor de last mile distribution van online orders. Dit gaan we in 2022 verder professionaliseren.
Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 04, 2022.
Ook de editie met de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen ontvangen? Vraag dan nu een exemplaar aan.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers