[Kijkcijfers] Olympische Spelen Sotsji goud voor Publieke Omroep
- Media
- 17 feb 2014 @ 13:03
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - KijkcijfersTelevisieSportSchaatsen
- 17 feb 2014 @ 13:03
- Bas Vlugt
We hebben het eerste volle weekend Olympische Winterspelen Sotsji erop zitten. We kunnen het voor wat de kijkcijfers betreft afdoen met deze vaststelling: Nederland kijkt naar alles wat los en vast zit. Televisies staan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan.
Zelden vertoond: de 24 best bekeken televisieprogramma's gisteravond hadden alle meer dan een miljoen kijkers. De hoogste kijkcijfers waren er voor de 1500 meter schaatsen voor dames, waar Nederland beslag legde op de eerste vier plaatsen; 4,4 miljoen mensen zagen Jorien ter Mors goud winnen voor Ireen Wüst en Lotte van Beek. En dat om 16:00 uur. De televisiekijker is werkelijk onverzadigbaar. Zelfs een apert debiele sport als curling trok om 14:00 uur 1,7 miljoen kijkers.
De Publieke Omroep had gisteren 9 van de 10 best bekeken programma's. Studio Sport Eredivisie had slechts vier wedstrijden in de aanbieding - Ajax won met 3-0 van Heerenveen, drie doepunten van Lasse Schöne - maar er keken wel 3,6 miljoen mensen.
Hoogst scorende programma dat niet met sport te maken had, was Postcode Loterij Miljoenen Jacht. Het RTL4 programma trok 2,1 miljoen kijkers.
Op zaterdag had de Publieke Omroep de complete top 10 in handen met 4,2 miljoen kijkers naar de 1500 meter schaatsen voor heren. All You Need is Love (RTL4) stond met 1,7 miljoen kijkers op plaats 11.
Op vrijdag stond RTL4 wel aan kop met 2,1 miljoen kijkers naar Goede Tijden SlechteTijden en 2 miljoen kijkers naar The Voice Kids.
Zondag 16 februari 2014 Uitzenddag (KDU) TOT 6+ pos tijd titel zender kdh madl abs 1 1552-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- tv
- Sochi
- goud
- Jorien ter Mors
- Ireen Wüst
- Winterspelen
- schaatsen
- televisie
- Kijkcijfers
- Sotsji
- Lotte van Beek
- Publieke Omroep
- Olympische Spelen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

