[column] Ik houd van reclame en outdoor werkt
- Media
- 29 apr 2019 @ 08:09
- Link
-
Jean-Paul Schaddé van Dooren
Marketingkoning
Cityguys - Outdoor
- 29 apr 2019 @ 08:09
- Jean-Paul Schaddé van Dooren
Ben je vandaag de weg op geweest? Welke reclames heb je gezien? Ik heb de luxe om naar werk te kunnen fietsen en zag in een abri dat je bij La Place voor 1 euro een appeltaart kunt scoren. Hoewel ik helemaal niet in de doelgroep val, viel het me wel op.
Op billboards zag ik verder allerlei theatervoorstellingen, die ik niet onthouden heb, maar wat wel bleef hangen was reclame voor de nieuwe Huawei P30. Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf onlangs een P20 Pro heb gekocht, waarvan men zegt dat het een telefoon is, vermomd als camera. Zelfs ik maak nu mooie foto’s.
Trukendoos
Ik volgde aan onze Babbage Academy een workshop van persuasion strategist Pieter Jan Troost over gedragsbeïnvloeding. Daar leerde ik dat je volgens het Behavorial Model van Fogg gedrag kunt veranderen met motivation, ability en trigger. Als deze drie factoren aanwezig zijn, kan het snel gaan en dat is handig voor online. De strategie erachter bepalen is pittig, maar de trukendoos die je vervolgens inzet, kan fantastisch zijn. Denk aan het opzeggen van je deelname aan een loterij en dat ze je dan een winnaar laten zien en even fijntjes vermelden: ‘Weet je zeker dat je toch wilt opzeggen?’
Er bestaan veel online trucjes, maar ik ben er van overtuigd dat je een merk ook offline moet bouwen. Ik houd van reclame en outdoor werkt. Het is ook mooi om te zien wat er nu op high traffic-locaties gebeurt met bewegende billboards, met narrowcasting in winkels, die wl goed werkt op stations door veranderende advertenties op bepaalde tijdstippen, waardoor je als consument zowel in de ochtend als in de avond de juiste triggers krijgt voorgeschoteld om producten te kopen.
Billboard langs de A10
Door mijn enthousiasme over outdoor in mijn column vorig jaar bood Beyond Outdoor me een billboard langs de A10 aan, die ik nog steeds in moeten zetten voor mijn platform Cityguys. We hebben niet het budget om te werken aan de kracht van herhaling via outdoor, dus zal ik een andere trigger moeten verzinnen. Als je er binnenkort langs rijdt en die uiting ziet, dan weet je weer dat outdoor werkt!
Jean-Paul Schaddé van Dooren is co-founder van Cityguys.nl en PR & marketingmanager bij Babbage Company.
-
Jean-Paul Schaddé van Dooren
- Werkt bij: Cityguys
- Functie: Marketingkoning
- Website:https://www.cityguys.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes