Hidde Rensink: ‘Helpling binnen een jaar beschikbaar voor heel Nederland’
- Online
- 18 sep 2014 @ 11:48
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Trends
- 18 sep 2014 @ 11:48
- Nanny Kuilboer
Helpling.nl - een initiatief van Rocket Internet bekend van onder meer Zalando - lanceerde onlangs zijn eerste tv-commercial. MarketingTribune stelt country manager Hidde Rensink tien vragen.
1. Waar komt de naam Helpling vandaan? Het klinkt een beetje sprookjesachtig, net een karakter uit Harry Potter?
Helpling is bedacht door onze founders Philip Huffmann en Benedikt Franke. Het sterke aan de naam is, is dat hij toepasbaar is op allerlei soorten dienstverlening.
2. In april werd Helpling gelanceerd in Duitsland, in juni in Nederland, Frankrijk, Oostenrijk en Zweden en er staan nog meer landen op het verlanglijstje. Heeft u zo’n haast omdat er Amerikaanse concurrenten op de loer liggen?
Helpling is het eerste platform in Nederland waar je volledig online een hulp kunt boeken, betalen en reviewen. Er zijn internationaal gezien enkele concurrenten, maar daar houden wij ons tot dusver niet mee bezig. Toch mag het gezegd worden: het heeft ontegenzeggelijk een voordeel om als eerste op een markt neer te strijken.
3. Helpling is nu actief in de 50 grootste steden? Wanneer is de rest van Nederland aan de beurt?
Na het eerste jaar willen we voor heel Nederland beschikbaar zijn. Het is in kleine steden en dorpen echter moeilijk om vraag en aanbod in balans te houden. Het algoritme achter onze website vereist namelijk dat er in een gebied een X aantal Helplings beschikbaar zijn voordat een klant kan boeken. Voor die Helplings moet dan ook in die specifieke regio direct werk voorhanden zijn.
4. De commercial lijkt bedoeld voor tweeverdieners met kinderen als doelgroep? Vergeet u de oudere doelgroep niet?
Dat klopt, maar we zijn er wel van overtuigd dat het boeken van een Helpling zo eenvoudig is dat opa en oma ook van onze dienst gebruik kunnen maken. Alle 7,5 miljoen huishoudens in Nederland moeten daarom gebruik kunnen maken van onze service.
5. Helpling vraagt 14,90 euro per uur. Wat biedt u voor dat bedrag?
Voor de huidige prijs bieden we naast de dienst van de Helpling een aantal belangrijke voordelen. Allereerst maak je natuurlijk gebruik van een witte dienst door een gescreende hulp. Helpling selecteert de hulpen op ervaring in de particuliere schoonmaak, betrouwbaarheid en communicatievaardigheden (Nederlands of Engels). Zo weet je zeker dat je een bekwame hulp in huis haalt. Mocht er tijdens de schoonmaak onverhoopt toch iets stuk gaan, dan is de schade verzekerd. Daarnaast is er de flexibiliteit van het online boeken. Je zit nooit aan een abonnement vast, maar je kunt starten en stoppen wanneer je wilt. Je kan dus ook een eenmalige schoonmaak boeken vlak voor je vakantie of verhuizing. Daar bovenop komt nog dat je nooit meer geld hoeft te pinnen voor de hulp om er vervolgens achter te komen dat het weer geen gepast bedrag is.
6. Via welke kanalen zendt u de commercial uit?
We zijn begonnen met een uitgebreid zenderpakket met daarin onder andere Discovery Channel, National Geographic en Fox Sport. Wanneer de resultaten goed zijn breiden we dat pakket wederom uit.
7. Hoe houdt u vraag en aanbod in balans?
Dat blijft een uitdaging, maar door korte lijntjes te houden met ons hoofdkantoor in Berlijn kunnen we de online marketing direct starten op het moment dat we officieel beschikbaar worden in een stad.
8. Waar houdt u kantoor?
Aan het Rokin in Amsterdam, verdeeld over deze locatie en Berlijn werken we met 14 man full time aan Helpling NL.
9. Wat zijn de doelen voor 2015?
In ons eerste jaar willen we meer dan 10.000 huishoudens schoongemaakt hebben en beschikbaar zijn door heel Nederland. Dat is een ambitieuze doelstelling, maar op basis van de resultaten tot dusver moet die zeker haalbaar zijn.
10. Wat doet u nog meer aan marketing?
We zijn te vinden op Facebook en andere social media en we hebben sinds een maand een app voor iOs en Android. Daarnaast lopen de de nodige offline initiatieven.
www.helpling.nl
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management