Fintech unicorn Klarna strikt Snoop Dogg

Fintech unicorn Klarna strikt Snoop Dogg
  • Online
  • 17 jan 2019 @ 11:42
  • 11641 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KassabonZakelijkMarketing

Snoop Dogg, volgens betrokkenen 'de meest smooothe man op aarde', wordt door Klarna gekroond tot Smoooth Dogg en overweegt dat nu als artiestennaam. De Zweedse fintech Klarna staat voor 'smooth payments' en tilt dit concept samen met de rapper tot een hoger niveau in een uitgebreide nieuwe online en offline campagne.

Calvin Broadus, beter bekend als Snoop Dogg, is een Amerikaanse rapper, muziekproducer, televisiepersoonlijkheid en acteur. Zijn muziekcarrière begon in 1992 toen hij werd ontdekt door rapper en producer Dr. Dre. Snoop Dogg heeft sindsdien meer dan 37 miljoen albums wereldwijd verkocht.

De Amerikaanse rapper licht toe: 'Ik heb gezocht naar mogelijkheden om mijn portfolio van investeringen in tech uit te breiden naar Europa. Als ik kijk naar hoe Klarna opereert en de status quo uitdaagt, is het een match made in heaven. Ik ben heel enthousiast over dit partnership.'

Snoop Dogg is naast rapper ook platenproducent en acteur. Zijn muzikale carrière begon in 1992 toen hij werd ontdekt door rapper en producer Dr. Dre. Hij heeft sindsdien meer dan 37 miljoen platen wereldwijd verkocht. Snoop Dogg krijgt de aandelen van een bestaande Klarna aandeelhouder. Klarna’s ceo Sebastian Siemiatkowski bevestigt het partnership op Twitter en voegt toe: 'Snoop is niet alleen een raplegende, maar ook een succesvolle zakenman met een oprechte interesse in tech, retail en e-commerce. Hij heeft een groot begrip van consumentengedrag en is uitzonderlijk op het gebied van branding en marketing. Deze samenwerking met een van de meest smoooth personen op aarde opent nieuwe deuren voor Klarna terwijl we groeien en ons ontwikkelen als bedrijf.'

Over de nieuwe Get Smoooth-campagne
'Smoooth' vat volgens Klarna’s de totale strategie en belofte van het merk samen in één woord: het verminderen van frictie bij achteraf betalen. Om deze belofte te onderstrepen werkt het bedrijf nu samen met Snoop Dogg, om nog 'smooother' te worden in de campagne Get Smoooth. Deze campagne refereert aan het feit dat Klarna’s producten het dagelijks leven smooother en makkelijker maken, of je nou een consument, een webwinkelier of een bekend persoon als Snoop Dogg bent. Van smooth naar smoooth.

De drie campagnevideo’s
In de eerste film wordt Snoop Dogg vergezeld door een paar Afghaanse windhonden met een gouden vacht terwijl hij zich klaarmaakt voor de transitie van Snoop naar Smoooth Dogg. De kroning vindt plaats tegenover een publiek dat gekleed is in roze zijden ochtendjassen, en wordt gadegeslagen door de bekende Youtuber Jay Versace en Snoop’s vader 'Papa Snoop' Vernell Varnado. Bekijk de film The Coronation onderop dit bericht.

In de tweede film van 20 seconden, Longest Toast, smeert Smoooth Dogg gouden pindakaas op een stomend hete en extreem lange toast in het bijzijn van zijn honden, die geduldig wachten totdat hun traktatie klaar is. Smoooth Dogg kijkt vervolgens in de camera en zegt: 'gouden pindakaas, dat klinkt als een betaling die je in delen zou willen doen.' Hierbij refereert hij aan de optie die Klarna biedt aan gebruikers om in delen te betalen, op hun eigen tempo. Deze optie is in Nederland niet beschikbaar. Voor webwinkels die met Klarna zaken doen in het buitenland is betalen in delen wel in bepaalde landen beschikbaar. Bekijk 'm hier: the Longest Toast.

De derde film opent met een close-up van Smoooth Dogg’s gezicht waarbij hij zijn ogen gesloten heeft. Wanneer de camera uitzoomt vult een extravagante en overdadige slaapkamer het scherm. Terwijl hij nog steeds wordt vergezeld door zijn goudharige honden ligt Smoooth Dogg op een gigantisch bed met zijden lakens. Hij opent zijn ogen en zegt: 'omdat ik weet dat ik pas later voor dit alles hoef te betalen voel ik me zo… relaxed.' Dit is opnieuw een humoristische referentie naar een service van Klarna, waarbij klanten kunnen kiezen om later te betalen. Bekijk 'm hier: Silky Bed.

In navolging van de Get Smoooth campagne, kondigen Snoop Dogg en Klarna binnenkort de volgende stap van de samenwerking aan: een serie unieke items die ervoor zorgen dat iedereen 'smoooth' kan worden.
(PvWK)
 

Over Klarna:
'It’s all about smoooth (ja, met drie ooo’s). Klarna is Europa’s leidende betaalprovider en een nieuw gelicentieerde bank, die een revolutie wil teweegbrengen in de betaalervaring voor zowel shoppers als winkeliers. Klarna is opgericht in Stockholm in Zweden in 2005. De fintech unicorn geeft online consumenten meerdere mogelijkheden om later te betalen – met een vertrouwde, frictieloze en smooth checkout-ervaring. Klarna werkt nu samen met 100.000 winkeliers om betaaloplossingen aan te bieden aan gebruikers in heel Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 medewerkers en is actief in 14 landen. Klarna wordt ondersteund door investeerders zoals Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, Visa en Permira.'

(bron: Marcommit)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken