Bindinc start initiatief metadata-standaard

Bindinc start initiatief metadata-standaard
  • Online
  • 28 jun 2019 @ 10:00
  • 14298 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Big dataMarketing

Bindinc Metadata neemt het initiatief voor een gezamenlijke metadata-standaard tijdens het metadata-evenement in Amsterdam. 'In deze tijd van data is het belang van een metadata-standaard wenselijker dan ooit.'

Bindinc is in Nederland de grootste uitgeverij van online en offline televisiegidsen. De divisie 'Bindinc Metadata' is gespecialiseerd in het leveren van programma-informatie voor lineaire en non-lineaire platforms, voor omroepen, EPG-distributeurs en kabelaars.

Bindinc promotor van een metadata-standaard
Tijdens het kennisevent in Amsterdam donderdagochtend 27 juni 2019 nam Bindinc als eerste in Nederland het initiatief voor een gezamenlijke 'metadata-standaard'. Corry Siegers, commercieel manager Bindinc Metadata riep in haar presentatie op samen deze noodzaak van harmonisatie van metadata in de gehele keten aan te pakken. In een wereld waar user-experience, vindbaarheid van content en personalisatie bepalend zijn voor de mediaconsumptie, is goede metadata de belangrijkste drijver voor succes, stelt de uitgeverij. 'Het voldoen aan de verschillende eisen en specificaties van het groeiend aantal visueel gedreven videoplatformen zorgt voor veel extra werk bij toeleveranciers en resulteert in inconsistentie van de kwaliteit. Harmonisatie van de manier waarop we omgaan met metadata en afbeeldingen is noodzakelijk om de efficiëntie te verbeteren en het belang van goede metadata binnen de hele keten te vergroten.'
In haar slotwoord nodigde Siegers genodigden dan ook van harte uit mee te werken aan deze standaard.
(PvWK)

Over Bindinc
'Bindinc is marktleider in levering van metadata aan omroepen, EPG-distributeurs en kabelaars in Nederland. Dit kan variëren van een data-export voor elektronische programmagidsen (EPG’s) tot een kant-en-klare pagina in een televisiegids of krant. Tevens is Bindinc. Metadata founding member van The European Metadata Group. Op 27 juni 2019 vond het Bindinc Metadata kennisevenement plaats met het thema ‘Hoe verloopt het keuzeproces van de kijker binnen video-on-demand’. Interesse in de whitepaper? Deze is verkrijgbaar vanaf 8 juli via deze website.'
(bron: Bindinc)

foto boven: Franki Chamaki / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken