Amsterdams college schorst Airbnb als lid economisch adviesorgaan

  • Online
  • 31 jul 2019 @ 12:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingTussenhandel

Platform Airbnb dat tijdelijke woonruimte doorverhuurt, is geschorst als lid van de zogenaamde 'Network Council' van de Amsterdam Economic Board, een belangrijk adviesorgaan voor de gemeente.

Dat schrijft Udo Kock aan de gemeente. Het besluit kan als nederlaag voor het omstreden verhuurmerk gezien worden. De hoofdstad lijkt de regie terug te willen over toeristenstromen en verdienmodellen in het Amsterdamse vastgoed. Wethouder van Economische Zaken Kock is ook voorzitter van de Agendacommissie van de Economic Board. De leden van de Agendacommissie namen samen met burgemeester Femke Halsema, voorzitter van de Economic Board, het besluit. 

Geen medewerking
Airbnb besloot eerder niet mee te werken aan het doorvoeren van een limiet van 30 dagen op vakantieverhuur, zoals vastgelegd in de Huisvestingsverordening, meldt stadsmedium Het Parool. 'Volgens het college werkt het verhuurplatform daardoor niet mee aan het leefbaar houden van de stad voor bewoners. Begin juli vroeg het college nogmaals aan Airbnb om aan deze eisen te voldoen. Maar het bedrijf voerde geen veranderingen door en is daarom geschorst als lid van de Network Council.'
(bron: Parool)

beeldcredit:  Calvin Hanson / Unsplash





Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken