Arriva en ING hoofdpartners van Hackatrain
- Sponsoring
- 26 apr 2018 @ 00:48
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - EvenementInnovatieMobile
- 26 apr 2018 @ 00:48
- Redactie Sponsoring
Arriva en ING zijn dit jaar samen hoofdpartner van Hackatrain. Op 18 en 19 juni werken ruim 100 young professionals en studenten aan een uitdagend vraagstuk waarbij zij Mobility as a Service (MaaS) en blockchain gaan combineren.
Dit doen zij tijdens een tweedaagse hackathon die begint met een treinreis van Amsterdam naar Berlijn én verder gaat bij Beach Bar Mitte in Berlijn. Arriva en ING voelen zich nauw verbonden met een innovatief event als Hackatrain en kijken uit naar de verrassende oplossingen die de deelnemers ontwikkelen.
Blockchain en MaaS
Mobility as a Service (MaaS) omvat de integratie van het plannen, het boeken en het betalen van multimodale mobiliteitsdiensten via een digitaal platform. Bijvoorbeeld tijdens een reis van A naar B waarbij de reiziger gebruikt maakt van een combinatie van taxi, trein en deelfiets. Arriva is ervan overtuigd dat dit soort innovaties alleen slagen als partners samenwerken en als jonge creatieve mensen meedenken over vernieuwende oplossingen.
De potentie van blockchain en MaaS zit hem in de mogelijkheid dat mensen zelf hun vervoersopties kunnen opzoeken, selecteren en boeken. Blockchain en MaaS bieden daarnaast ook de optie om deze als transacties vast te leggen en automatisch af te rekenen. ING brengt ervaring en kennis van blockchain naar het Hackatrain event zodat deelnemers zich optimaal kunnen voorbereiden. Op die manier halen deelnemers het maximale uit de blockchain-technologie om mobiliteitsoplossingen te vinden, inclusief creatieve manieren om die af te rekenen.
Hackers en bedrijven
Tijdens Hackatrain 2018 gaan teams van hackers, universiteiten en bedrijven zoals Arriva, ING, NS, Translink, 9292, ParkMobile en Intraffic aan de slag met een uitdagende case. Een vakjury beoordeelt welke oplossing het hoogste scoort op innovatie, technische haalbaarheid en creativiteit. Na afloop van het Hackatrain event bezoeken de deelnemers het driedaagse technologie festival Tech Open Air in Berlijn.
De Hackatrain vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Naast de introductie van een nieuw thema heeft de organisatie ook gewerkt aan een nieuw dynamisch format voor de hackathon, met de nadruk op verbinding tussen bedrijven en studenten.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing