Arriva en ING hoofdpartners van Hackatrain

Arriva en ING hoofdpartners van Hackatrain
  • Sponsoring
  • 26 apr 2018 @ 00:48
  • 23571 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementInnovatieMobile

Arriva en ING zijn dit jaar samen hoofdpartner van Hackatrain. Op 18 en 19 juni werken ruim 100 young professionals en studenten aan een uitdagend vraagstuk waarbij zij Mobility as a Service (MaaS) en blockchain gaan combineren.

Dit doen zij tijdens een tweedaagse hackathon die begint met een treinreis van Amsterdam naar Berlijn én verder gaat bij Beach Bar Mitte in Berlijn. Arriva en ING voelen zich nauw verbonden met een innovatief event als Hackatrain en kijken uit naar de verrassende oplossingen die de deelnemers ontwikkelen.

Blockchain en MaaS

Mobility as a Service (MaaS) omvat de integratie van het plannen, het boeken en het betalen van multimodale mobiliteitsdiensten via een digitaal platform. Bijvoorbeeld tijdens een reis van A naar B waarbij de reiziger gebruikt maakt van een combinatie van taxi, trein en deelfiets. Arriva is ervan overtuigd dat dit soort innovaties alleen slagen als partners samenwerken en als jonge creatieve mensen meedenken over vernieuwende oplossingen. 

De  potentie van blockchain en MaaS zit hem in de mogelijkheid dat mensen zelf hun vervoersopties kunnen opzoeken, selecteren en boeken. Blockchain en MaaS bieden daarnaast ook de optie om deze als transacties vast te leggen en automatisch af te rekenen.  ING brengt ervaring en kennis van blockchain naar het Hackatrain event zodat deelnemers zich optimaal kunnen voorbereiden. Op die manier halen deelnemers het maximale uit de blockchain-technologie om mobiliteitsoplossingen te vinden, inclusief creatieve manieren om die af te rekenen. 

Hackers en bedrijven

Tijdens Hackatrain 2018 gaan teams van hackers, universiteiten en bedrijven zoals Arriva, ING, NS, Translink, 9292, ParkMobile en Intraffic aan de slag met een uitdagende case. Een vakjury beoordeelt welke oplossing het hoogste scoort op innovatie, technische haalbaarheid en creativiteit. Na afloop van het Hackatrain event bezoeken de deelnemers het driedaagse technologie festival Tech Open Air in Berlijn. 

De Hackatrain vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Naast de introductie van een nieuw thema heeft de organisatie ook gewerkt aan een nieuw dynamisch format voor de hackathon, met de nadruk op verbinding tussen bedrijven en studenten.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken