Samsung kiest voor olympische BMX'ers
- Sponsoring
- 29 jun 2021 @ 10:29
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - SportmarketingMobileOlympische SpelenSport
- 29 jun 2021 @ 10:29
- Ryan Baij
Niek Kimmann en Judy Baauw gaan voor de medailles in Tokio deze zomer op de Olympische Spelen. Voor de BMX’ers telt iedere seconde, of zelfs milliseconden. Samsung ondersteunt deze atleten op de fiets met hun technologie.
Kimmann en Baauw trainen op Papendal in Arnhem met een speciale trainingsfiets op de BMX-baan. In die fiets zitten sensoren, het zogenoemde Samsung Fast Frame. Daar kan de trainer de data van de fiets mee uitlezen. Samsung richt zich daarbij op drie pijlers: reactiesnelheid, krachten op de fiets en de hellingshoek.
‘Buiten dat BMX een snelle en dynamische sport is, vinden we het ook mooi om een relatief kleine sport groter te maken’, vertelt Gerben van Walt Meijer. De marketing manager mobile van Samsung vertelt hoe Kimmann echt baat heeft bij de technologie. ‘Samsung heeft hem 20 miliseconde opgeleverd. Dat klinkt natuurlijk heel weinig, maar dat is een vooruitgang van één procent en dat maakt in topsport vaak het verschil.’
In het BMX wordt 70% van het resultaat behaald door de start. De coach laat dan het hek boven op heuvel los en krijgt 2,5 seconde later al de data binnen. Met deze data kan hij Kimmann en Baauw gerichte feedback geven die tot verbetering van de start moeten leiden. ‘Het is jammer dat ze de fiets alleen in de training mogen gebruiken’, vervolgt Van Walt Meijer. ‘In de wedstrijd wil je deze data natuurlijk ook hebben, maar dat laten ze helaas nog niet toe.'
Of Kimmann en Baauw ook medailles gaan halen op de Olympische Spelen moet blijken op 29 en 30 juli, als de BMX races op het programma staan in Tokio. Het is overigens niet voor het eerst dat Samsung partner is op de Olympische Spelen van een sport. Ook de shorttrackers, op de winterspelen, trainden met Samsung-technologie in de vorm van een smartsuit.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

