PSV en Energiedirect langer samen in eSports

PSV en Energiedirect langer samen in eSports
  • Sponsoring
  • 6 sep 2018 @ 21:03
  • 18134 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipeSportsVoetbal

Energiedirect.nl geeft een vervolg aan het partnership met de eSports-tak van landskampioen PSV. De hoofdsponsor van PSV werd in oktober 2017 de eerste eSports-partner van de club en verlengt de samenwerking met vier jaar.

De huidige hoofdsponsor van PSV heeft een aanzienlijk aandeel in de snelle ontwikkeling van PSV eSports gehad. Zo werd onder meer een speciale eSports-room in het Philips Stadion geopend. Afgelopen seizoen organiseerde Energiedirect.nl daar ‘het vetste kinderfeestje ooit’. Het verschijnen van FIFA19 gaat de sponsor aangrijpen om tips en tricks op het gebied van gamen te verzorgen.

Digitale focus

Beide partijen spreken van een 'perfecte match'.  De sterke online en digitale focus van Energiedirect.nl en de kennis van PSV over de doelgroep zorgt voor content die de supporter nog dichter bij de club moet brengen.

'Energiedirect.nl was vorig jaar, als eerste energieleverancier, al partner van PSV eSports. We zien het als een enorm compliment dat het merk zich ook voor de komende vier jaar aan ons wil verbinden. Het geeft ons de mogelijkheid om het esports project verder uit te bouwen en de jonge doelgroep te bereiken. Daar zijn we ze erg dankbaar voor', aldus commercieel directeur Frans Janssen van PSV.

'Deze fans verslinden content'   

'De verlenging van eSports is logisch', aldus zegt Pijlman, marketingdirecteur van Energiedirect.nl. 'De grootste groep eSports-fans heeft de leeftijd tussen 21 en 25 jaar en beslist voor het eerst zelf over een energieaanbieder. Voor ons is het belangrijk om ons merk ook bij deze doelgroep goed te laden. Deze generatie is steeds lastiger te bereiken via traditionele media. Zo kijkt ze bijna geen lineaire tv, luistert weinig analoge radio en heeft online vaak een adblocker aanstaan. Maar ze verslinden content, onder andere over hun favoriete games en gamers. Via dit partnership, en in samenwerking met de eSporters van PSV, kunnen we de meest relevante content bieden, daar waar de doelgroep zich begeeft.'

Toekomst van eSports

'De eSports-wereld is op dit moment een snel groeiende markt, en ik verwacht dat deze stijgende lijn niet snel zal afnemen. Ik zou het dan ook niet gek vinden dat eSports op termijn bij professionele sportverenigingen nog veel belangrijker wordt dan nu', aldus Pijlman. 'Als je nu de hype rondom de Formule 1 eSports of E-Divisie al ziet, dan is dat pas het begin. Zo is het IOC aan het bekijken of eSports kan worden toegevoegd aan de Olympische kalender vanaf 2024.'

PSV energie-klanten krijgen door het sponsorcontract de kans om dichterbij hun idolen te komen. Ter ere van de verlenging van het partnership geeft Energiedirect.nl acht plaatsen weg voor een clinic door eSporters Stefano Pinna, Ali Riza Aygün en coach Romal Abdi. Daarna wordt aansluitend de topper PSV-Ajax bijgewoond.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken