Hyundai duurzaam in voetsporen Van Gogh

  • Sponsoring
  • 23 nov 2018 @ 14:12
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieKunst & CultuurStorytellingVideo

Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum. Behalve duurzaamheid vormt het koppelen van kunst en design de kern van die samenwerking. Nieuw is het project ‘Van Gogh On the Road’ waarbij een elektrisch aangedreven Hyundai Kona Electric letterlijk in de voetsporen treedt van Vincent van Gogh.

De gemeenschappelijke passie voor de werken en het leven van Nederlands beroemdste kunstenaar heeft Hyundai ertoe aangezet om deze kunst ook beschikbaar te maken ‘on the road’. Hyundai heeft daarom de nieuwe Hyundai Kona Electric bestickerd met het wereldberoemde schilderij Irissen en gebruikt om volledig elektrisch van Amsterdam naar Parijs te rijden – in de voetsporen van Vincent van Gogh.

Volledig emissievrij van Amsterdam naar Parijs

Tijdens de rit passeerden diverse interessante fases uit het leven van Vincent van Gogh in Nederland, België en Frankrijk de revue. Het boeiende beeldverhaal van de rit, getiteld ‘Van Gogh On the Road’, wordt vandaag tijdens de viering van de Nationale Dag van Korea in het van Gogh Museum voor het eerst getoond.

In het beeldverslag zijn iconische plaatsen in Nederland, België en Frankrijk te zien waar Vincent van Gogh woonde, leefde en schilderde én de Hyundai Kona Electric die volledig emissievrij van Amsterdam naar Parijs reed. Vanaf vandaag is het beeldverslag op de diverse social-mediakanalen van het Van Gogh Museum en van Hyundai te zien.

Directeur Axel Rüger van het Van Gogh Museum over de samenwerking met Hyundai: ‘We delen een gemeenschappelijke passie voor de werken en het leven van ’s werelds beroemdste Nederlandse kunstenaar Van Gogh. Dat vormt een heel stevige basis. Daarbij hecht onze partner Hyundai net als wij groot belang aan duurzaamheid. En dat wordt in het beeldverslag nog eens duidelijk benadrukt.’

Duurzaamheid verbonden met Van Gogh

Hyundai grijpt het partnerschap met het Van Gogh Museum aan om op een inspirerende wijze aandacht te vragen voor de elektrisch aangedreven modellen Kona Electric en Ioniq Electric. Algemeen directeur Ronald Dubbelman van Hyundai Motor Nederland: ‘Mobiliteit verandert en Hyundai beweegt mee. Duurzaamheid en transport hebben gelukkig steeds meer raakvlakken. Hyundai toont met zijn complete serie elektrische modellen aan dat comfortabel emissievrij vervoer nu al reeds goed mogelijk is, zonder zorgen over de actieradius. En wat spreekt nu meer tot de verbeelding dan een innovatieve elektrische auto die naar de geest van de werken van Vincent van Gogh is bestickerd én ook nog de plaatsen verbindt waar een van Nederlands beroemdste kunstenaars heeft gewoond, geleefd en gewerkt?’

Bekijk de video’s die zijn gemaakt naar aanleiding van ‘Van Gogh On the Road’. Van deze trip is bovendien een serie van vier afleveringen gemaakt. Deze zullen de komende tijd een voor een op de YouTube-kanalen van Hyundai en het Van Gogh Museum verschijnen.

Het Van Gogh Museum in Amsterdam beheert met ruim 200 schilderijen, bijna 500 tekeningen en meer dan 700 brieven de grootste verzameling werken van Vincent van Gogh ter wereld. De vaste collectie neemt de bezoeker mee op reis door het leven van Van Gogh en toont de ideeën en ambities achter zijn kunst. Het Van Gogh Museum trekt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken