Team Jumbo-Visma breidt uit met opleidingsploeg

Team Jumbo-Visma breidt uit met opleidingsploeg
  • Sponsoring
  • 29 apr 2019 @ 00:04
  • 12093 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringSportActivatieSportmarketing

Team Jumbo-Visma breidt in 2020 uit met een opleidingsteam en speciale roadshows. Doel is om de vijver van Nederlandse wielertalenten te vergroten.

'Het succes in de top verbloemt dat het niet goed gaat aan de onderkant van de piramide', zegt ploegmanager Richard Plugge tegen Algemeen Dagblad. 'Zeker sinds Rabobank geen geld mee investeert in een opleidingsploeg en in dikkebandenraces voor de jeugd, door het gehele land. Er gaan steeds minder jongeren wielrennen. Dat moet anders. Dus daarom zijn we al een paar jaar bezig met een plan om meer jeugd over te halen om op de fiets te stappen.'

Samenwerking met scholen

Vanaf januari 2020 wordt daarom het opleidingsteam van Jumbo-Visma gestart, dat plek biedt aan wielrenners tussen de 18 en 23 jaar. Ook veldrijders worden opgenomen in de ploeg. Daarnaast wil de WorldTour-formatie intensief gaan samenwerken met scholen, supermarkten en wielerverenigingen.  

Sportief manager Merijn Zeeman: 'Uit tal van onderzoeken blijkt dat het niet genoeg is alleen maar rolmodellen te hebben. Kinderen gaan niet op grote schaal wielrennen omdat ze Dumoulin of Groenewegen op tv zien, maar vooral omdat ze er in hun directe omgeving mee in aanraking komen. Dus wij gaan naar ze toe. Er komt een soort roadshow. We gaan het land in. Met hometrainers naar gymlessen toe, naar wielerverenigingen om kennis over trainen en opleiden te delen. Dat vormt samen de Jumbo-Visma Academy.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken