Nieuwe sponsordeal levert PSV miljoenen op

Nieuwe sponsordeal levert PSV miljoenen op
  • Sponsoring
  • 2 feb 2022 @ 09:24
  • 18202 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Sponsoring
  • 2 feb 2022 @ 09:24
  • 18202 x gelezen
  • Ryan Baij

PSV heeft een nieuwe sponsordeal bekend gemaakt. De bedrijven, die samen als sponsor onder de naam Brainport Eindhoven op het shirt staan, gaan PSV enkele tientallen miljoenen euro's opleveren.

ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep committeren zich voor langere tijd als Premium Partner aan PSV. De drie bedrijven uit Metropoolregio Brainport Eindhoven hebben zich voor nog minimaal drie jaar verbonden aan het unieke samenwerkingsverband, dat zichtbaar op het shirt van PSV wordt uitgedragen.

'De samenwerking tussen deze topbedrijven en PSV wordt door velen gezien als het ultieme voorbeeld van hoe we als één regio samen de wereld veroveren', reageert Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV. 'Uit onderzoek bleek al dat Brainport Eindhoven steeds meer bekend staat als een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving. Dat maakt ons trots. Daarbovenop willen we meer onderstrepen dat Brainport Eindhoven van en voor iedereen is, net als PSV. We willen dat meer mensen trots zijn om bij Brainport Eindhoven te horen. Deze drie partijen gaan zich daar samen met de andere partners en PSV hard voor maken de komende jaren.'

In 2020 kondigde Philips aan het Brainportpartnership te verlengen. Later trad Royal Swinkels Family Brewers toe tot de constructie. ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep verbonden zich drie jaar geleden gelijktijdig met Philips en High Tech Campus Eindhoven aan het wereldwijd samenwerkingsverband. Samen hebben de partijen de ambitie om de Brainportregio in de breedste zin van het woord te ontwikkelen.

'Eén van onze doelen is een regio waar de mensen zich nóg fitter, vitaler en dus gezonder voelen', reageert Colette Cloosterman - van Eerd CCO van Jumbo Supermarkten. 'We hebben onze kennis en expertise samengebracht op een informatief en inspirerend platform met onderwerpen over bewegen, goede voeding en slapen. Daarnaast gaan we onze initiatieven om de vitaliteit van de regio te vergroten via #BrainportVital verder uitbouwen. Als partners geloven wij namelijk in de meerwaarde van het delen van kennis, zoals in onze regio continu gebeurt.'

'Nu de naamsbekendheid gestegen is, kunnen we verder bouwen aan de realisatie van onze doelstellingen op het gebied van het werven en behouden van de beste mensen en hardste werkers voor onze regio', zegt Peter Wennink namens ASML. 

Willem van der Leegte, president-directeur VDL Groep wil de regio blijvend ontwikkelen. 'Maatschappelijk bezig zijn, en gezamenlijk de regio versterken, past goed bij VDL Groep. Over de assen van talent, vitaliteit en trots hebben wij samen met onze partners de afgelopen jaren met veel enthousiasme uiteenlopende activiteiten georganiseerd die de bekendheid van onze Brainportregio in binnen- én buitenland veel goed hebben gedaan.'

CSU voegt zich als jongste partner bij het Brainport Partnership. Het familiebedrijf uit Uden, één van de oudste sponsors van PSV, verbindt zich vanaf komende zomer voor vijf jaar als Premium Partner aan PSV. Met het toetreden wil CSU de aandacht vestigen op de doelgroepen in Brainport Eindhoven die net zo hard nodig zijn om de regio te ontwikkelen.

Vrouwenelftal
Ook bij het vrouwenelftal is er nieuws over sponsoring. High Tech Campus Eindhoven is vanaf komend seizoen hoofdsponsor van PSV Vrouwen. Het ecosysteem van 260 hightechbedrijven uit Eindhoven heeft zich voor twee seizoenen aan PSV Vrouwen verbonden. Per 1 juli 2022 staat de sponsornaam op de borst van het shirt. ‘We willen vrouwelijke rolmodellen meer in de spotlights zetten’, zegt Jan-Willem Neggers, Managing Director van High Tech Campus Eindhoven.

Foto: PSV

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken