Spotify lijkt zich aan voetbalclub Barcelona te binden

Spotify lijkt zich aan voetbalclub Barcelona te binden
  • Sponsoring
  • 8 feb 2022 @ 10:45
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Sponsoring

FC Barcelona lijkt een sponsordeal met Spotify te gaan sluiten, waarmee naar verluidt honderden miljoenen euro's zijn gemoeid.

De timing van de deal is op zijn minst saillant. Spotify ligt momenteel onder vuur, vanwege de verschillende relletjes rond podcasts van Joe Rogan, die desinformatie zou verspreiden. Grote artiesten als Neil Young dreigen hun werk van het streamingplatform af te halen.

De directie van Spotify is volgens verschillende bronnen, waaronder Reuters, al dagen in de Spaanse stad om te onderhandelen met de club. De directeur van Spotify Daniel Ek is tevens een groot voetbalfan. Vorig seizoen was hij nog in onderhandeling met Arsenal.

Stadion
Spotify schijnt de rechten op de stadionnaam van Barcelona te hebben bedongen. Geen unicum in de voetbalwereld, maar Camp Nou is niet eerder gesponsord geweest. Spotify zal verder te zien zijn op de wedstrijdshirts en trainingspakken van zowel het dames- als herenteam.

Bij het herenteam staan mometeel drie Nederlanders onder contract: Luuk de Jong, Frenkie de Jong en Memphis. Bij het vrouwenelftal wordt oranje vertegenwoordigd door aanvaller Lieke Martens.

Foto: 123rf

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken