TOP X case: Beats op Beurs - Interactieve DOOH-experience met de Live Connector
- 13 jul 2018 @ 09:15
- Sales
Op 19 april 2018 vond de Spotify-release plaats van het album ‘Beats by Esko’. Zijn muzieklabel Van Klasse gebruikte voor de lancering de interactieve Live Connector van CS Digital Media. En het resultaat mag er zijn!
Op de ochtend van 18 april liet Esko op sociale media weten dat hij die dag om 15.00 uur via een live-verbinding in gesprek zou gaan met zijn fans. De oproep via sociale media leidde tot een stortvloed aan reacties van fans die aangaven te komen. 55.000 views in twee uur!
‘Deze manier van media inzetten is een belangrijke toevoeging aan onze release campagne’
De ‘Live Connector staat op metrostation Beurs in de drukste doorgang van het metronetwerk Rotterdam. Dagelijks passeren hier 85.000 reizigers. Vanaf half drie was er al een grote toeloop van fans. Onder de aanwezige begeleiding van radio DJ Ouassima (FunX) had Esko, vanuit de Cloud9 studio’s in Amsterdam, een live verbinding met zijn fans. Met één druk op de knop vanuit de studio, werden fans bovendien verrast met kortingsbonnen van kledingmerk MyBrand. Door de printer in de interactieve abri op het station, werden de bonnen ter plekke uitgeprint.
Naast de inzet van de Live Connector werd de release campagne rondom Esko’s nieuwe album nog extra versterkt met behulp van de overige 75” digitale abri’s in de metronetwerken van Rotterdam en Amsterdam. Deze campagne rondom Esko werd programmatic ingezet op basis van druktebeelden op de stations om een geoptimaliseerd bereik te genereren.
De resultaten van de crossmediale campagne mogen er zijn. Het gebruik van de Live Connector in combinatie met DOOH heeft mede bijgedragen aan het grote succes van de release campagne. Het leidde binnen 24 uur tot ruim 2 miljoen streams via Spotify. Na vier dagen waren dat er al 5 miljoen, na een maand stond de teller op 20 miljoen! Ten slotte veroverde ‘Beats by Esko’ de eerste plaats op de hitcharts.
Bart van Houten, samen met Esko de oprichter van muzieklabel Van Klasse: ‘De Live Connector geeft ons meer dan met andere media de mogelijkheid om rechtstreeks, intensief en interactief met onze fans in contact te komen en aan ons te binden. Als ik zie wat dit scherm losmaakt en hoe druk het hier is, dan kan ik niet anders dan concluderen dat deze manier om media in te zetten een belangrijke toevoeging is aan onze campagne. We gaan dit vaker doen.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers