Girlsday in Meander Medisch Centrum

Girlsday in Meander Medisch Centrum
  • Algemeen
  • 21 apr 2015 @ 15:30
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZiekenhuisTechnologie

Donderdag is het 'Girlsday', de eigentijdse variant van 'Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid'. Doel: meisjes te laten kennismaken met bèta, techniek en ICT. In heel Nederland openen bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. Bij Meander Medisch Centrum was het gisteren al meidendag. Ruim 25 meisjes van Technika 10 Keistad kregen een rondleiding op de afdeling Radiologie & Nucleaire geneeskunde (R&N).

Meander Medisch Centrum laat weten koploper te willen zijn in de toepassing van techniek en ICT op medisch gebied. De ontvangst van deze meiden op de afdeling R&N past daar goed bij. In groepjes brachten ze een bezoek aan verschillende onderzoeksruimtes. Ze kregen uitleg over de MRI-scanner, echografie, CT-scanner, Röntgenfotografie en gamma-camera.
Op de afdeling R&N worden dagelijks wel zevenhonderd onderzoeken verricht met deze en andere apparatuur. Verder worden er jaarlijks op deze afdeling veel mensen in de praktijk opgeleid, waaronder nieuwe Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundigen.

De meeste activiteiten van Girlsday vinden op 23 april plaats. Er doen in heel Nederland ongeveer driehonderd bedrijven en instellingen aan mee.

Foto: Deelneemsters aan de Girlsday bekijken een gammacamera in Meander Medisch Centrum. (Beeld: Frank Noordanus/Meander Medisch Centrum)
 

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken