Girlsday in Meander Medisch Centrum
- Algemeen
- 21 apr 2015 @ 15:30
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ZiekenhuisTechnologie
- 21 apr 2015 @ 15:30
- Redactie Zorgmarketing
Donderdag is het 'Girlsday', de eigentijdse variant van 'Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid'. Doel: meisjes te laten kennismaken met bèta, techniek en ICT. In heel Nederland openen bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. Bij Meander Medisch Centrum was het gisteren al meidendag. Ruim 25 meisjes van Technika 10 Keistad kregen een rondleiding op de afdeling Radiologie & Nucleaire geneeskunde (R&N).
Meander Medisch Centrum laat weten koploper te willen zijn in de toepassing van techniek en ICT op medisch gebied. De ontvangst van deze meiden op de afdeling R&N past daar goed bij. In groepjes brachten ze een bezoek aan verschillende onderzoeksruimtes. Ze kregen uitleg over de MRI-scanner, echografie, CT-scanner, Röntgenfotografie en gamma-camera.
Op de afdeling R&N worden dagelijks wel zevenhonderd onderzoeken verricht met deze en andere apparatuur. Verder worden er jaarlijks op deze afdeling veel mensen in de praktijk opgeleid, waaronder nieuwe Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundigen.
De meeste activiteiten van Girlsday vinden op 23 april plaats. Er doen in heel Nederland ongeveer driehonderd bedrijven en instellingen aan mee.
Foto: Deelneemsters aan de Girlsday bekijken een gammacamera in Meander Medisch Centrum. (Beeld: Frank Noordanus/Meander Medisch Centrum)
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes