CDDN ontvangt NIMA Marketing Integrity Keurmerk
- Algemeen
- 20 jan 2017 @ 13:40
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- ZakelijkStrategie
- 20 jan 2017 @ 13:40
- Redactie MarketingTribune
Communicatie Data Diensten Nederland (CDDN) ontvangt als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, nu een actuele certificering op het gebied van de integriteit.
NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te halen. Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om als organisatie een keurmerk te behalen. CDDN - een grote aanbieder op het gebied van datakwaliteit en informatievoorziening aan organisaties – koos daar volgens CEO en co-founder Martijn de Boer voor, omdat ‘openheid’ en ‘integriteit’ als kernwaarden zijn opgenomen in het DNA van zijn organisatie: ‘Wij werken met gevoelige data en de relatie die wij met onze klanten hebben opgebouwd bestaat voornamelijk uit vertrouwen. Het NIMA Marketing Integrity Keurmerk onderstreept normen en waarden die voor ons dagelijkse kost zijn. Het succesvol behalen van dit keurmerk als bedrijf is een belangrijke toevoeging aan onze positionering op de markt en geeft onze relaties nog meer vertrouwen in onze omgang met hun gevoelige data.’ Een van de voorwaarden, verbonden aan de toekenning van het Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven, is dat minimaal één lid van de directie zelf het NIMA Integriteitsexamen doet en behaalt.
Generieke integriteitscode
De NIMA Marketing Integriteitscode is een generieke integriteitscode voor professionals in marketing, communicatie en sales. De code en de mogelijkheid om daarvoor een test af te leggen, kwamen tot stand om als vakgebied te kunnen aantonen waar het voor staat. Aan de hand van de online toets kunnen professionals aantonen dat zij op de hoogte zijn van de belangrijkste integriteitsregels en wettelijke eisen. Bij aangetoonde geschiktheid verstrekt NIMA een keurmerk dat getoond wordt in het diplomaregister. De houdbaarheid van het Integriteitskeurmerk is drie jaar, daarna worden de integriteitsregels opnieuw getoetst. De integriteitscode is tot stand gekomen onder leiding van de NIMA Integriteitscommissie en opgesteld in nauwe samenwerking met privacyexpert Alexander Singewald, advocatenkantoor Houthoff Buruma en de Reclame Code Commissie. (LB)
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gen Z vecht vaak tegen microstress
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
- 'Campagnedrukwerk steeds groener'
- TicketSwap en ADE duiken in belevingswereld Gen Z
- Sweetie opgenomen in expo Van Abbe Eindhoven 'Bridging Minds'
- Ebbing Tides: Pionieren met kelp en natuurherstel op zee
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

