Nederlands Film Festival zet nieuwe maker centraal op Talentdag 2022
- Algemeen
- 2 aug 2022 @ 13:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 aug 2022 @ 13:40
- Michiel van Zaane
De Stadsschouwburg Utrecht is op 26 september 2022 het toneel van de vernieuwde Talentdag van het Nederlands Film Festival (NFF). De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de Talent Awards en een netwerkborrel.
Samen met diverse partners uit de audiovisuele sector wordt de Stadsschouwburg Utrecht getransformeerd tot het NFF Talentplein waar talentontwikkelinginstellingen, netwerkorganisaties en fondsen alle vragen van beginnende makers beantwoorden. Deze nieuwe invulling van de NFF Talentdag is het antwoord op het groeiende aanbod van talentontwikkelingstrajecten in de sector en de wens om nieuw talent te ontdekken. De laagdrempelige ontmoeting van makers met de av-sector is voor het NFF uitgangspunt voor de vernieuwde Talentdag. Door beginnende makers een overzicht en contacten te bieden in de Nederlandse av-sector kunnen zij een volgende stap zetten in het werkveld.
Kansen
Sterre de Jong (Hoofd NFF Professionals & Talent) ziet veel kansen in de vernieuwde opzet voor de NFF Talentdag; ‘In mijn tijd als filmstudent aan de HKU was er vaak nog een groot gat tussen de opleiding en de branche, het kwam veel op eigen initiatief en onderzoek aan. De afgelopen jaren zien we echter dat de sector grootschalig heeft geïnvesteerd in nieuw talent met daarbij ook meer kansen voor autodidacten. Het Nederlands Film Festival is daarin de uitgelezen plek om ons als gemeenschap samen in te zetten voor deze aanstormende professionals, en hen voorop te stellen. We zijn blij dat alle partners zo enthousiast deze missie met ons delen, om zo samen het ultieme sectormoment te creëren.’
Algemeen Directeur Bestuurder Silvia van der Heiden: ‘We laten tijdens het NFF alle fasen zien die een maker in zijn carrière kan doorlopen: van een filmervaring in de klas, de eerste stappen in de sector, een internationale coproductie, tot een felbegeerd Gouden Kalf. We stellen de maker daarbij altijd centraal. Met het nieuwe Talentplein maken we de eerste stappen naar het professionele veld nog gemakkelijker, door beginnende professionals en organisaties die van belang zijn voor de carrière van filmmakers samen te brengen. De betrokkenheid van de organisaties uit de sector bij dit initiatief is hartverwarmend.’
Gedurende de dag zijn er in aanvulling op het Talentplein twee compleet nieuwe programma’s voor nieuwe makers: één over pitchen (in samenwerking met de NAPA en VERS) en een ander over het maakproces van een nieuwe maker (in samenwerking met CoBO en Movies that Matter Film Festival). Daarnaast vinden in de ochtend de jaarlijkse Talent Speeddates en Feedback Sessies plaats. De dag wordt afgesloten met de Talent Award Ceremonie waar de winnaars van de NFF Studentencompetitie, de NFF Debuutcompetitie en de Filmfonds Wildcards worden bekendgemaakt. Eerder dit jaar mocht NFF de nieuwe EY Talent Award toevoegen als prijs voor de Talent Award Ceremonie 2022.
Studentencompetitie 2022
Dit jaar zijn er 31 producties van recent afgestudeerden aan Nederlandse film- en kunstacademies geselecteerd voor de NFF Studentencompetitie. Bekijk het overzicht van de geselecteerde regisseurs, scenaristen en producenten hier.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing