Eurostar begint nieuw hoofdstuk met 'Together we go further'

- Algemeen
- 10 okt 2023 @ 08:13
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 okt 2023 @ 08:13
- Michiel van Zaane
Sinds 1 oktober 2023 gaan Eurostar en Thalys gezamenlijk verder onder het nieuwe Eurostar. De campagne ‘Together we go further’ speelt in op het nieuwe merk.
Met de oprichting van het nieuwe merk werden ook een nieuwe website, een nieuwe applicatie en een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd. De eerste stappen van het nieuwe bedrijf, dat de ambitie heeft om 30 miljoen passagiers per jaar te vervoeren tegen 2030 en de referentie wil worden voor duurzaam reizen, zijn hiermee gezet.
Gwendoline Cazenave, CEO van Eurostar: ‘Vandaag schrijven we in samenwerking met onze teams, en voor onze klanten, een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het Europees hogesnelheidstreinvervoer. Dankzij Eurostar ligt Europa binnen handbereik van onze klanten. Onze ambitie spreekt dan ook voor zich: meer Europa dankzij een unieke en duurzame reiservaring.’
Loyaliteitsprogramma
De nieuwe campagne valt samen met de lancering van het nieuwe Club Eurostar, een gemeenschappelijk loyaliteitsprogramma voor My Thalys World- en Club Eurostar-leden. Al meer dan 2.5 miljoen leden maken deel uit van dit nieuwe loyaliteitsprogramma. Met het vernieuwde programma kunnen leden nu nog sneller punten verdienen dan voorheen.
Nieuw
Eurostar lanceert het idee van duurzaam reizen in Europa opnieuw, met een nieuw merk, een nieuwe slogan en een nieuwe video- en postercampagne. Eurostar heeft als symbool en nieuw logo gekozen voor een ster die geïnspireerd is op de North Star, de oorspronkelijke treindienst die Parijs, Brussel en Amsterdam met elkaar verbond en die een eerbetoon is aan het eerste Eurostar-logo. Een fonkelende geanimeerde afbeelding, genaamd The Spark, dient als kompas en belichaamt de ambities van het merk.
Met de nieuwe slogan ‘Together we go further’ onderstreept Eurostar de band die men heeft met klanten. Dankzij het unieke treinnetwerk verspreid over vijf landen, brengt het nieuwe Eurostar reizigers nog verder.
De nieuwe, speelse campagne is in lijn met de kenmerken van Eurostar: Europees, inclusief, 'uniek' en duurzaam in op het creëren van goede energie. De campagne, gecreëerd door Adam&eveDDB en DDB Paris, heeft als doel om de nieuwe beloften van Eurostar kracht bij te zetten: nieuwe reismogelijkheden, een veelzijdig Europa in slechts één treinrit, de keuze voor duurzaam reizen en een unieke, kwaliteitsvolle reiservaring.
In een spot van 60 seconden, in samenwerking met Riff Raff and The Mill, ontmoeten twee vrouwen elkaar aan boord van Eurostar en worden ze meegevoerd naar de bruisende wereld vol reismogelijkheden in vijf steden.
Door een mix van live action en animatie nodigt Eurostar reizigers uit om weg te dromen en zich hun eigen Europese avontuur in te beelden. The Spark, een 6-puntige 3D-ster, wordt door de gehele campagne gebruikt om de link te leggen tussen de realiteit en de magie van reizen, de link tussen Eurostar en reizigers.
De advertentie wordt vanaf 16 oktober gelanceerd in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, de vijf landen van het Eurostar-netwerk.
Postercampagne
Naast de videocampagne, wordt ook een postercampagne gelanceerd. Om de verschillende visuals te creëren, werkte Eurostar samen met tien kunstenaars die uit de Europese steden komen die door Eurostar worden bediend.
‘Reizen geeft inspiratie en vernieuwt ons gevoel voor creativiteit en dat is ook wat we in onze nieuwe campagne tot leven wilden brengen. De campagne geeft de ervaring weer die iedereen beleeft bij het ontdekken van Europa, elkaar en onszelf. Door de verborgen details blijft de campagne vernieuwen, net zoals ook wij eindeloos onze bestemmingen kunnen blijven herontdekken,’ aldus François Le Doze, Chief Commercial Officer bij Eurostar.
Richard Brim, Chief Creative Officer bij Adam&eveDDB: ‘Reizen met Eurostar is niet enkel een geweldig avontuur maar het opent ook je ogen voor nieuwe ervaringen en culturen. Met Eurostars nieuwe campagne ‘Together we go further’, willen wij die bijzondere ervaringen dan ook tot leven brengen. Door de beelden uit de realiteit te combineren met creatieve illustraties en animaties brengen we het unieke karakter van de steden en van het merk als geheel tot leven.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management