Ahold wordt partner van Startupbootcamp e-commerce
- B2b
- 23 okt 2015 @ 13:15
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - KennissessieInspiratieE-commerceOnderzoek
- 23 okt 2015 @ 13:15
- Redactie B2B
Ahold heeft vandaag bekendgemaakt dat zij een partnerovereenkomst heeft gesloten met de Amsterdamse vestiging van startup-accelerator Startupbootcamp. De grootste online retailer van Nederland gaat het Startupbootcamp e-commerce programma drie jaar lang ondersteunen. De deelnemende startups kunnen profiteren van de ervaring van Ahold, een retailer met een geschiedenis op het gebied van innovaties van bijna 130 jaar.
Ahold krijgt in ruil daarvoor de kans om door haar betrokkenheid bij Startupbootcamp e-commerce trends en innovaties vroegtijdig te signaleren. Diverse voorlopers in e-commerce maken onderdeel uit van Ahold – soms ook als startups begonnen. In Nederland begon Albert Heijn in 1987 te experimenteren met thuisbezorging, onder de naam James Telesuper. Albert Heijn Online is vandaag de dag de grootste online supermarkt van het land. Amerikaanse online supermarkt Peapod, sinds 2001 onderdeel van Ahold, was in 1989 het eerste 100 procent e-commerce bedrijf ter wereld. Bol.com is sinds haar start als online boekenwinkel in 1999 uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland.
Omni-channel
Hanneke Faber, chief commercial officer van Ahold en verantwoordelijk voor de online activiteiten en innovatie: ‘We zijn heel enthousiast over dit partnership met Startupbootcamp e-commerce. Door hun creativiteit en flexibiliteit zien Startupbootcamps jonge bedrijven snel waar behoefte aan is bij consument en bedrijfsleven én kunnen zij nieuwe uitvindingen snel commercialiseren. Daarmee kunnen zij Ahold inspireren om zich verder te blijven ontwikkelen als omni-channel retailer. Tegelijkertijd kunnen onze mentoren veelbelovende startups helpen met een rijkdom aan ervaring zowel in e-commerce als traditionele retail.’
Peapod en Bol.com
Patrick de Zeeuw, mede-oprichter van Startupbootcamp: ‘Ahold is een prachtig bedrijf waarbinnen jonge bedrijven zoals Peapod en Bol.com de kans hebben gekregen zich nog verder te ontwikkelen. Dat maakt het een inspirerend voorbeeld voor onze deelnemers. De startups kunnen hun business aanscherpen en laten groeien en Ahold houdt voeling met het startup-ecosysteem.’
Selectie
De eerste tien bedrijven die zijn geselecteerd voor Startupbootcamp e-commerce zijn afkomstig uit Portugal, Nederland, Israël, Tsjechië, Griekenland en het Verenigd Koninkrijk. Ahold biedt ondersteuning aan van mentoren met diverse expertises, vanuit Albert Heijn en Bol.com. Startupbootcamp is opgericht in 2010 en is de nummer 1 accelerator buiten de USA met een mentor- en alumni-netwerk in meer dan zestig landen. Het programma biedt startups toegang tot een groot netwerk van experts in diverse branches gedurende een intensief drie maanden durend programma. Na drie maanden presenteren de deelnemende startups op Demo Day hun bedrijf aan meer dan 300 investeerders. Momenteel draaien er programma’s van Startupbootcamp in Amsterdam, Berlijn, Kopenhagen, Istanbul, Eindhoven, Sittard, Londen, Barcelona en Singapore.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Peapod
- partnership
- investeerders
- Bol.com
- Demo Day
- experimenteren
- netwerken
- Ahold
- startupbootcamp
- e-commerce
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 18, 2025
- Stefan Wijnen van Deli Home: 'Onhandige consument kiest voor...
- Nima Marketing Day: 'De haven van Rotterdam is een spiegel van...
- Nederlandse bedrijven bouwen samen aan AI-platform voor...
- [column] Even applaus voor jezelf! Waarom blijven posten op...
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met "Stukje van mij" maken wij...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 19,... 16-05-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25:... 15-05-2025
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met... 14-05-2025
- Stefan Wijnen van Deli Home:... 13-05-2025
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management