[Interview] Linda Cornelissen van TNS Nipo spreker op B2B Marketing Forum

[Interview] Linda Cornelissen van TNS Nipo spreker op B2B Marketing Forum
  • B2b
  • 2 mrt 2016 @ 10:00
  • 13453 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • ZakelijkCongresInterview

Linda Cornelissen is b2b expert consultant bij TNS Nipo op het gebied van business & finance. Ze adviseert met name zakelijke en financiële dienstverleners over marketing- & communicatiestrategieen, (her)positionering en klantsegmentatie. Haar presentatie op het B2B Marketing Forum draagt de veelzeggende titel: Behoefte aan persoonlijk contact in de B2B buyer en customer journey. Voorafgaande aan het forum - dat op 17 maart plaatsvindt – interviewden we Cornelissen.

Waarom ben je gevraagd als spreker op het B2B Marketing Forum?
‘Ieder jaar voeren wij van TNS Nipo samen met SpotONvision een benchmarkstudie uit naar een relevant b2b-thema. Dit jaar was het thema klantfeedback, klantbeleving en customer engagement. We noemden ons onderzoek Klantcontact in B2B 2016. Het is een mooie traditie geworden om de resultaten van onze studie voor het eerst bekend te maken op het B2B Marketing Forum. Dat is natuurlijk de perfecte setting daarvoor met zoveel b2b marketeers bij elkaar! Daarom sta ik nu alweer voor de vierde keer op het forum.’

Kun je al een tipje van de sluier oplichten? Wat ga je vertellen?
‘Een vast klantteam is een goed alternatief voor één contactpersoon. Dat is een opmerkelijk resultaat, maar er komt nog veel meer opmerkelijks uit ons onderzoek. Heel interessant! We vroegen bedrijven dit jaar uitgebreid naar het contact met hun zakelijke leveranciers. Hoe houd je met minder fysieke contactmomenten het klantcontact toch persoonlijk? We benchmarkten het klantcontact tussen de verschillende branches. Én we hielden de professionals een spiegel voor. Wat doe je met de feedback van je klanten? In totaal namen we zo maar liefst 661 klantrelaties onder de loep.’

Voor wie is jouw presentatie vooral interessant?
‘Door het brede karakter van onze studie kan elke b2b marketeer zijn voordeel doen met onze inzichten. Bovendien, over customer engagement in b2b horen we nog vrij weinig in Nederland. Langzamerhand veronderstellen we de buyer journey als bekend. Hoogste tijd vonden wij om in de customer journeys te duiken en de cruciale touchpoints te achterhalen, of in goed Nederlands: ‘de klantcontactmomenten’. Iedereen die daar meer over wil weten, moet zeker komen luisteren.’

Je zei dat TNS Nipo  en SpotOnvision jaarlijks een b2b studie uitvoeren. Zijn de resultaten van voorgaande jaren nog beschikbaar?
‘Voorgaande jaren hebben we ons vooral gericht op onderzoek naar de ontwikkelingen in B2B (content)marketing en inzicht in Business Buyer Journeys. Die bevindingen zijn nog steeds te downloaden via deze site.’

Wat verwacht je van het forum? Wanneer is het in jouw ogen geslaagd?
Wat ik het unieke vind aan het B2B Marketing Forum is dat je als b2b marketeer een hele dag lang inspiratie op kunt doen. Je krijgt de nieuwste ontwikkelingen te horen. Zelf ben ik heel nieuwsgierig naar keynote Joseph Jaffe. Maar wat het forum vooral uniek maakt, is het feit dat je met honderden andere b2b marketeers in contact komt. Het is een uitgelezen gelegenheid om te netwerken en juist ook van elkaar te leren. Ik raad iedere b2b marketeer aan het forum ook daarvoor te gebruiken! En voor mij persoonlijk is het forum geslaagd als mijn kernboodschappen goed bij de aanwezige marketeers aankomen. Als ze de issues herkennen en echt wat met onze inzichten kunnen.’

Aanmelden!
Linda Cornelissen: ‘Gebruik het forum ook om te netwerken en van andere marketeers te leren’. Meer weten? Of je meteen aanmelden? Op deze site vind je meer informatie. Het forum wordt donderdag 17 maart 2016 gehouden in DeFabrique te Utrecht. Het programma start om 8.00 uur en is rond 18.30 afgelopen. 

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken