SIXT introduceert maandabonnement
- B2b
- 24 sep 2020 @ 10:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 24 sep 2020 @ 10:06
- Sjaak Hoogkamer
Mobiliteitsaanbieder SIXT komt met een flexibel maandelijks all-inclusive auto-abonnement. Binnen een paar dagen na bestelling beschikt de klant over een eigen auto zonder de last van een hoge aanschafprijs of een langdurig leasecontract.
SIXT+, zoals de nieuwe servcie gaat heten, is volgens SIXT het antwoord op de veranderde vraag naar vervoersmogelijkheden waarbij digitalisatie, flexibiliteit en keuzevrijheid de drijvende krachten zijn. Karen van den Boom, Managing Director SIXT Benelux: ‘Ondanks de effecten van de coronacrisis op de maatschappij en de auto-industrie blijft SIXT innoveren en zijn aanbod vormen naar de wensen van de huidige consument, voor wie gebruik boven bezit gaat.’
Zelfstandig
Wat al langer voorspeld werd, wordt gestaafd door recente cijfers: steeds minder mensen en bedrijven kiezen voor het aanschaffen of langjarig leasen van een nieuwe auto. Tegelijkertijd willen veel mensen zelfstandig op pad kunnen gaan, ook na de coronacrisis. In onzekere tijden zijn echter voor velen de risico’s en moeite van het kopen of leasen van een auto te groot. Van den Boom: ‘De aanschaf, registratie en verzekering kosten een hoop werk en de lange verbintenis, reparatiekosten en eindafrekening zijn onzekere financiële factoren. Bij SIXT+ is alles inbegrepen in een overzichtelijk maandbedrag en kan de gebruiker elke maand het contract veranderen of beëindigen.’
Mobiliteit
Het digitale platform van SIXT (via website en app) bestrijkt nu de hele markt voor individuele mobiliteit. Na Duitsland, de VS en het VK, is Nederland het vierde land waar abonnementsvorm SIXT+ een aanvulling is op het aanbod van autohuur SIXT rent, elektrische auto-delen SIXT share en chauffeursdienst SIXT ride. Deze flexibele vorm van individuele mobiliteit is even gemakkelijk als muziek streaming: de laatste modellen van vijf verschillende klassen auto’s zijn beschikbaar voor de gewenste periode, van minuten tot maanden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing