Too Good To Go meest inspirerende organisatie
- B2b
- 16 nov 2020 @ 09:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Awards
- 16 nov 2020 @ 09:06
- Sjaak Hoogkamer
Anti-verspillingsapp Too Good To Go is volgens Nederlanders de meest inspirerende organisatie. Het bedrijf staat dit jaar voor de tweede keer op rij op nummer 1 in de Inspirerende 40. Tesla en WNF staan op nummer twee en drie.
Het bedrijf wordt geroemd omdat ze oplossing biedt voor een vraagstuk dat veel mensen al lang dwars zit en waar ze niets aan konden doen tot de komst van Too Good To Go.
Too Good To Go is nummer 1 van de top40 inspirerende merken
Uit het representatieve marktonderzoek blijkt dat Too Good To Go het beste scoort op visie, relatie. Op Innovatie is zij tweede. Joost Rietveld bracht in 2018 dit Deens initiatief naar Nederland. Via de app kun je eten dat anders door horeca en winkels weggegooid wordt voor een klein bedrag kopen. Tijdens de intelligente lockdown stelde TGTG haar platform beschikbaar voor reguliere afhaalmaaltijden.
Inspirerende 40
Voor het 10e jaar op rij werd de inspirerende 40 samengesteld. Dit wordt gedaan op basis van representatief marktonderzoek van Dynata in opdracht van strategisch adviesbureau Synergie. Joris van Zoelen van Synergie: ‘Inspiratie is de windvaan die wijst wat je in de nabije toekomst kunt verwachten. Zo zagen we ruim voor hun grote doorbraak dat Tony’s chocolonely en Tesla heel hoog scoorde in de lijst. De daling van Hema in de inspirerende 40 ging ook vooraf aan de economische teruggang.’
Sinds 2015 zien wij deze ontwikkeling van ‘business for good’ groeien. Inmiddels bestaat de helft van de inspirerende 40 uit dit soort impact organisaties
De doorbraak van de Impactorganisatie
De nummer 1-positie van Too Good To Go staat niet op zich. Het bedrijf stelt een maatschappelijk probleem centraal. Het businessmodel is gericht op de oplossing van het pro- bleem, niet van het maken van zoveel mogelijk omzet en winst. Van Zoelen: ‘Sinds 2015 zien wij deze ontwikkeling van ‘business for good’ groeien. Inmiddels bestaat de helft van de inspirerende 40 uit dit soort impact organisaties. Het zijn organisaties die de markt leiden. Ze leiden doordat zij de richting aangeven en gevolgd worden in plaats van de de markt beheersen.’
De ranglijst en het rapport zijn op vrijdag 13 november bekendgemaakt in Utrecht. De hele ranglijst en het rapport staan op Inspirerende40.nl
Foto: Synergie
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
- HubSpot lanceert golf aan... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes