[column] Corona betekent eind van globalisering en verandering consumptiepatronen

  • B2b
  • 17 feb 2020 @ 11:39
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De kosten van de globalisering worden groter dan de baten, laat de corona-uitbraak zien, stellen Ewald Engelen en Marianne Thieme. Door de industriële en intensieve wijze waarop dieren worden gehouden en gedood, belandden we de afgelopen 30 jaar steeds in crises of voedselschandalen, die de levens van mens en dier op het spel zetten.

Pandemieën hebben vrijwel allemaal hun oorsprong in de veehouderij, de jacht of de handel in wilde dieren. Maar de laatste decennia is er sprake van een duidelijke versnelling, schrijft het duo in de NRC. Door verdere schaalvergroting en intensivering van de vee- en vleesindustrie zullen ‘verstoringen’, zoals de huidige gevolgen van het corona-virus, endemisch worden – geen incidenten, maar structurele kenmerken van het mondiale economische systeem. 'Stoppen met het eten van dieren en ontvlechting van de ketens zijn de enige echte, structurele en duurzame oplossingen. Dat kan op twee manieren: kwaadschiks of goedschiks.'

Lees hier verder.

(bron: NRC



Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken