[column] Corona betekent eind van globalisering en verandering consumptiepatronen
- B2b
- 17 feb 2020 @ 11:39
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 feb 2020 @ 11:39
- Gastblogger
De kosten van de globalisering worden groter dan de baten, laat de corona-uitbraak zien, stellen Ewald Engelen en Marianne Thieme. Door de industriële en intensieve wijze waarop dieren worden gehouden en gedood, belandden we de afgelopen 30 jaar steeds in crises of voedselschandalen, die de levens van mens en dier op het spel zetten.
Pandemieën hebben vrijwel allemaal hun oorsprong in de veehouderij, de jacht of de handel in wilde dieren. Maar de laatste decennia is er sprake van een duidelijke versnelling, schrijft het duo in de NRC. Door verdere schaalvergroting en intensivering van de vee- en vleesindustrie zullen ‘verstoringen’, zoals de huidige gevolgen van het corona-virus, endemisch worden – geen incidenten, maar structurele kenmerken van het mondiale economische systeem. 'Stoppen met het eten van dieren en ontvlechting van de ketens zijn de enige echte, structurele en duurzame oplossingen. Dat kan op twee manieren: kwaadschiks of goedschiks.'
Lees hier verder.
(bron: NRC)
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- De kosten van de globalisering worden groter dan de baten
- belanden we de afgelopen dertig jaar van de ene in de andere dierziektecrisis (of voedselschandaal) die levens van mens en dier op het spel zet.
- laat de corona-uitbraak zien
- stellen Ewald Engelen en Marianne Thieme. Door de industriële en intensieve wijze waarop dieren worden gehouden en gedood
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management