Interview: Evert-Jan Heijmans (First Day Of Spring) over de coolness van Sauza Tequila

Interview: Evert-Jan Heijmans (First Day Of Spring) over de coolness van Sauza Tequila
  • Bureaus
  • 24 nov 2013 @ 17:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InterviewCampagnes

Sauza Tequila heeft First Day Of Spring geselecteerd om het merk cooler te maken. Wij spreken Evert-Jan Heijmans, strategy director bij First Day of Spring.

Dag Evert-Jan, hoe is het met jou?
'Heel goed. Ons bureau groeit en we mogen een aantal mooie merken helpen met onze passie: vernieuwing.'

Kun je First Day of Spring introduceren?
'First Day Of Spring is een marketingbureau dat zich specialiseert in de belangrijkste doelgroep van dit moment: Young Influentials. Young Influentials zijn de innovators en opinieleiders van hun generatie, grofweg tussen de 23 en 35 jaar oud. Zij bedenken en pikken als eerste nieuwe trends, producten en ideeën op, en verspreiden die vanuit een eigen visie door de rest van Nederland. Daarmee zijn ze sterk bepalend voor houding en koopgedrag.
 
First Day of Spring helpt merken om Young Influentials te bereiken, boeien en te binden. Ons jonge bureau heeft een schat aan kennis over deze doelgroep. We beschikken over een database met 25.000 Young Influentials en een denktank met 200 deelnemers. In nauwe samenwerking met hen bedenken we nieuwe proposities, merken en cross-mediale campagnes die naadloos aansluiten bij de belevingswereld van Young Influentials.

Zo voeren we op dit moment de regie voor een groot innovatieproject van het Rotterdams Philharmonsich Orkest om hun propositie te verjongen en een nieuwe jonge doelgroep aan te boren. Dit resulteert in een vernieuwend cultuurmerk Blown Away waarmee het Rotterdams Philharmonisch de jong volwassenenmarkt betreedt. Wij fungeren hierbij als externe marketing afdeling voor het Orkest.' 

Waarom heeft Sauza Tequila voor jullie gekozen?
'Voor de doelgroepinsights en impactvolle vertaling naar online én live - de media waar jongeren te vinden zijn. Zo creëerden we bijvoorbeeld de volgende trailer rond Dia de los Muertos 2013 - de Mexicaanse Dag van de Doden'

Is het lekker?
'Sauza Tequila in longdrinks en cocktails is boven verwachting lekker. Check de Sauza Sautanga (lime, tequila en cola) of de Sauza Jalapeno Margarita.'

Hoe en wanneer drink je Sauza Tequila?
'Traditioneel wordt Tequila geassocieerd met shotjes laat op de avond. Sauza wil laten zien dat Tequila goed werkt in longdrinks tijdens een mooie avond uit.'

Hoe cool is Sauza Tequila nu en hoe cool wil het merk worden?
'Tequila is op dit moment een generiek product waarbij Sauza de claim wil leggen op een premium beleving met een edgy brandfeel. '

Hoe gaan jullie Sauza Tequila cooler maken?
'Door heel relevante en unieke branded content te ontwikkelen in co-creatie met Young Influential creatieven en deze content te verspreiden onder de opinieleiders. We zijn op dit moment een influencer based social campagne aan het ontwikkelen die in 2014 wordt uitgerold.'

Wat is het laatste nieuws?
'We hebben net een belangrijke pitch gewonnen van een biermerk met karakter!'

www.fdos.nl
www.twitter.com/ejheijmans 

 

Dit is het zevende interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.

Eerder publiceerden wij:

Astrid Groenewegen (SUE): 'Strategie is voor ons niets anders dan een hypothese'

Klaas Weima: 'Energize is een creatief bureau dat door activatie merken menselijker maakt'

Antoine Houtsma over Joe Public Take-Away Advertising

Sander Volten - Kingsday - over Zwarte Boekjes Avond

Kees Verbeek & Marinus Zoutendijk over Abovo Media

Wesley ter Haar (MediaMonks): 'Maak het best mogelijke werk binnen de tijd die je hebt'

Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken