Albert Heijn en TBWA starten moestuin-campagne

Albert Heijn en TBWA starten moestuin-campagne
  • Bureaus
  • 16 feb 2015 @ 10:34
  • 33287 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCampagnesCommercialsActiesKassabon

Albert Heijn start vanavond met een compleet nieuwe spaarcampagne: ‘Begin je eigen moestuintje’. Bij elke 15 euro aan boodschappen krijgen klanten een gratis moestuinpotje. De nieuwe commercial van TBWA\Neboko is vanavond voor het eerst op televisie te zien, maar is nu al te bewonderen op internet. En natuurlijk op MarketingTribune.

Shoppers bij Albert Heijn kunnen moestuinpotjes sparen, waarmee ze zelf een product kunnen verbouwen. De giveaway bestaat uit een biologisch afbreekbaar potje, een tablet gemaakt van kokosbast die als potgrond dient, een zaadmatje en een plantkaartje met de naam en de specifieke instructies voor het betreffende plantje. In totaal kan er voor twintig verschillende moestuinpotjes gespaard worden, zo meldt Distrifood, waaronder verschillende groenten (zoals broccoli en paprika), kruiden (zoals basilicum en dille) en één fruitsoort: bosaardbei.

De klant kan op het AH Moestuintje, dat voor 1,49 euro te koop is, zijn eigen naam zetten. Naast het AH Moestuintje is er ook een Groei & Doe-boekje te koop voor 0,49 euro met onder meer een groeikalender, spelletjes en stickers. Andere producten die in het kader van dit thema kunnen worden gekocht, zijn kindertuinierhandschoentjes, een kindertuiniersetje en groeitasjes voor bij het ompotten.

De winkels van Albert Heijn zijn tijdens de themaperiode aangekleed met diverse promotiematerialen, waaronder plafondhangers met weetjes over groente verbouwen. Daarnaast zijn sommige producten van die afdeling voorzien van een sticker waarop als tip staat dat klanten deze groente ook zelf kunnen kweken. In de winkel zijn ook speciale kleurplaten beschikbaar. Kinderen kunnen hiermee thuis een vogelverschrikker knutselen.

In de nieuwe commercial van TBWA\Neboko wordt al ludiek verwezen naar een actieve ruilhandel, maar daar doet Albert Heijn ook serieus aan mee: in ruim 570 winkels staat een bak waarin klanten die zelf niet willen sparen hun moestuinpotjes kunnen doen. Op die manier kunnen de potjes gedoneerd worden aan bijvoorbeeld scholen, buurthuizen en verenigingen in de buurt.

Gedurende de themaperiode wordt een koppeling gemaakt met het 'Ik eet het beter'-programma. Alle basisscholen in Nederland die dit voorjaar meedoen aan het programma krijgen de mogelijkheid om voor de groepen 3, 4 en 5 een gratis moestuintjespakket op te halen bij Albert Heijn. De scholen kunnen ook meedoen aan een wedstrijd waarbij ze onder meer een schoolreisje voor de hele groep naar een groenteteler kunnen winnen. 

Bekijk hieronder de TBWA-commercial die vanavond pas 'live' gaat op televisie, alsmede de uitleg van de AH-campagne. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken