Coebergh en FleishmanHillard winnen allebei Sabre Award
- Bureaus
- 20 mei 2015 @ 23:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - AwardCampagnesPR
- 20 mei 2015 @ 23:05
- Redactie Bureaus
Nederland viel in de prijzen bij de Sabre Awards 2015. De jury riep de Doorgaan-campagne van Coebergh Communicatie & PR voor De Amersfoortse uit tot winnaar in de categorie Product Media Relations. FleishmanHillard won met de #MijnCuracao-campagne in de categorie Bloggers Outreach.
Coebergh en Vertov: Doorgaan.nl
Doel van de PR-campagne voor Doorgaan.nl was zoveel mogelijk media aandacht te genereren voor het crowdfundingplatform Doorgaan.nl en voor de ondernemers die zich via dit platform presenteerden. Indirect is zo ook De Amersfoortse onder de aandacht gebracht. Vorig jaar won Coebergh, samen met zusterbureau Vertov digital storytelling, een Sabre Award voor de viral video campagne voor Rituals Cosmetics, Laughing Buddha, in de categorie Fashion & Beauty. De Nederlandse vestiging van FleishmanHillard was het andere Nederlandse bureau dat dit jaar met een award naar huis ging.
Resultaten van de campagne Doorgaan.nl (april/december 2014):
- 53 crowdfunding projecten hebben zich opgegeven,
- 14 succesvol gefinancierde projecten (in totaal 600.000 euro),
- 530.000 visits op Doorgaan.nl
- 445 (earned) publicaties met een geschatte mediawaarde van 1,4 miljoen euro
- 27.800+ likes, 3.700+ shares, 6,8 miljoen personen deelden crowdfunding-clips
FleishmanHillard: #MijnCuracao
Voor de derde keer op rij won het Nederlandse team van FleishmanHillard een Sabre Award. Ditmaal voor de #mijncurcacao-campagne – de user-generated reis die het bureau het afgelopen najaar realiseerde met het Curaçao Tourist Board Europe (CTBE). Hoofdrolspelers in de campagne: travelblogger Lisette van Beek en de bewoners en fans van Curaçao. De campagne ontving een Sabre award in de categorie Bloggers Outreach.
Curaçao staat bekend als strand- en zonbestemming, maar wil zijn doelgroepen aanspreken met méér dan alleen zand, zee en zon. Een samenwerking met ‘Curaçao-reporter’ Lisette van Beek van Travellust.nl bleek de sleutel in de strategie. Zij stelde de reis naar het eiland van dag-tot-dag samen op basis van de verkregen content en liet zo direct aan de doelgroep zien hoe het vakantie-eiland óók beleefd kan worden. Naast veel aandacht in de media en op social media, creëerden dit een stroom van inspirerende content op het moment dat veel vakantiegangers beginnen met het maken van hun vakantieplannen.
De EMEA Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) zijn prestigieuze prijzen voor succesvolle PR-cases en worden uitgereikt door de Holmes Group. Het volledige overzicht van genomineerden is hier te raadplegen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- communicatie
- PR
- De Amersfoortse
- crowdfunding
- verzekeraar
- Sabre Awards
- award
- Coebergh
- platform
- Doorgaan.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

