JWT-campagne Het Parool 'overstijgt het Amsterdamse'

JWT-campagne Het Parool 'overstijgt het Amsterdamse'
  • Bureaus
  • 10 feb 2016 @ 10:37
  • 10761 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintNieuwsmediaCommercialsJournalistiekCampagnes

Bij de restyling van dagblad Het Parool hoort natuurlijk ook een nieuwe reclamecampagne. J. Walter Thompson Amsterdam tekende voor de nieuwe positionering en campagne die Het Parool nationaal en internationaal op de kaart zet. Onder andere door in ‘New Amsterdam’ te adverteren.

Het Parool, in 1941 opgericht als verzetskrant, heeft in de loop der jaren wat van het rebelse karakter verloren. Daarom is er het afgelopen jaar hard gewerkt aan een compleet nieuwe krant die internationale allure met Amsterdamse bravoure weet te combineren. Niet alleen logo en vormgeving zijn compleet veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt. Zo heeft de redactie voortaan toegang tot artikelen uit onder andere The New York Times en The Guardian. Bovendien zijn de website en app flink onder handen genomen.

De typografische campagne zet Het Parool neer als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie van meer dan dertig verschillende advertenties bestaat uit ludieke, scherpe en soms zelfs kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of specifieke locaties en gebeurtenissen. Zo wordt niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die Amsterdam rijk is, maar ook op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.

Daarnaast worden landelijke media ingezet door middel van radio- en tv-commercials en online advertenties. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, namelijk op een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.

De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven en wekken daardoor het ware krantgevoel op. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld.

De campagne start op 10 februari, de dag dat het vernieuwde Parool wordt gelanceerd.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken