JWT-campagne Het Parool 'overstijgt het Amsterdamse'
- Bureaus
- 10 feb 2016 @ 10:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PrintNieuwsmediaCommercialsJournalistiekCampagnes
- 10 feb 2016 @ 10:37
- Redactie Bureaus
Bij de restyling van dagblad Het Parool hoort natuurlijk ook een nieuwe reclamecampagne. J. Walter Thompson Amsterdam tekende voor de nieuwe positionering en campagne die Het Parool nationaal en internationaal op de kaart zet. Onder andere door in ‘New Amsterdam’ te adverteren.
Het Parool, in 1941 opgericht als verzetskrant, heeft in de loop der jaren wat van het rebelse karakter verloren. Daarom is er het afgelopen jaar hard gewerkt aan een compleet nieuwe krant die internationale allure met Amsterdamse bravoure weet te combineren. Niet alleen logo en vormgeving zijn compleet veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt. Zo heeft de redactie voortaan toegang tot artikelen uit onder andere The New York Times en The Guardian. Bovendien zijn de website en app flink onder handen genomen.
De typografische campagne zet Het Parool neer als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie van meer dan dertig verschillende advertenties bestaat uit ludieke, scherpe en soms zelfs kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of specifieke locaties en gebeurtenissen. Zo wordt niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die Amsterdam rijk is, maar ook op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.
Daarnaast worden landelijke media ingezet door middel van radio- en tv-commercials en online advertenties. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, namelijk op een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.
De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven en wekken daardoor het ware krantgevoel op. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld.
De campagne start op 10 februari, de dag dat het vernieuwde Parool wordt gelanceerd.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- restyling
- campagne
- commercial
- dagblad
- krant
- media
- Parool
- reclame
- J. Walter Thompson
- herpositionering
- JWT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

