[TK17] GroenLinks: 'Laat je niet leiden door angst'
- Bureaus
- 15 mrt 2017 @ 10:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentCampagnesPolitiekVideo
- 15 mrt 2017 @ 10:01
- Redactie Bureaus
GroenLinks hoopt vandaag op een historisch goed resultaat. In de aanloop naar de verkiezingen heeft de partij van 'Jessias' Jesse Klaver samen met Dawn een intrigerende campagne gelanceerd met de boodschap: 'Het enige waar we echt bang voor moeten zijn, is dat angst straks het enige is dat ons bindt.' Oftewel: laat je stem niet leiden door angst.
De 60-seconden durende zwart-wit film, geregisseerd door Bram Schouw, heeft als doel om mensen aan te moedigen om te gaan stemmen en laat de wereld zien vanuit de meest kwetsbare mensen uit de maatschappij; kinderen. De visueel krachtige film adresseert zaken uit het huidige politieke klimaat die onze angst versterken, zoals de vluchtelingencrisis, populisten en de recente ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek.
GroenLinks trekt 1,5 miljoen kijkers
De campagnefilm van GroenLinks is nu meer dan 1.5 miljoen keer bekeken. Maarten Nefkens, Strategy Director, Dawn: 'We leven in een tijd van filterbubbels, en veel politieke partijen spinnen garen bij het uitvergroten van angst. Terwijl de werkelijkheid zoals je die ziet om je heen er veel fijner uitziet dan wat je in veel media wordt voorgeschoteld. Dit is waarom we juist wilden focussen op het aanmoedigen van mensen om te gaan stemmen en te benadrukken dat je met jouw stem jezelf kunt uitspreken en kunt stemmen voor verandering.'
GroenLinks heeft een van de beste campagneteams van dit moment, claimt Nefkens. 'We voelen ons daarom vereerd om met hun team alle sociale kanalen te beheersen en zo echt een verschil te maken. Samen met het team hebben we besloten om naast de aandacht voor Jesse, er nog een ander frame tegen aan te leggen, namelijk die van de maatschappij om je heen. Een boodschap die we belangrijk vinden in deze tijd.'
Credits
Concept: Dawn
Regie: Bram Schouw
Productiemaatschappij: Bonkers
Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)
Post productie: Laurens Orij (Crabsalad)
Voice over: Massih Hutak
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing