Bradford maakt campagne over effect jeugdtrauma's

- Bureaus
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingCreatieContent
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Create Strength Group in England was op zoek naar een bureau om een awareness campaign te maken over de langetermijneffecten van jeugdtrauma's in Bradford. Bijzonder is dat men hiervoor het Nederlandse Ideapreneurs opmerkte, dat intussen heeft geleverd.
De trauma's blijken een belangrijk probleem dat bijna 30% van de inwoners van Bradford treft. 'Ze stonden echter voor grote uitdagingen. Bijna geen budget, een krappe deadline en geen connecties met een bureau dat hen zou kunnen helpen. Behalve één. A long shot', licht betrokken creatief Robbert Jansen toe.
Met de Britse copywriter Paul Falla (die voorheen bekroond werk maakte bij o.m. Saatchi &.Saatchi) had art director Jansen (die zelf groot werd bij o.a. bureau Bartle Bogle Hegarty) net 'Ideapreneurs' opgezet, dat als motto 'ideas are our business' hanteert. Zij konden helpen. Voor een naar eigen zeggen bescheiden budget regelden ze alles in Bradford, 'van een cameraman en een voice-overartiest tot het zoeken van een studio en het vinden van een geluidsman.' Voor de montage werd productiehuis Artcore ingeschakeld. Daarnaast heeft de gerenommeerde Paul Postma zich ontfermd over de motion designs. Bekijk via deze link het resultaat.
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Bradford Council/Create Strength Group
campagnedoel: Awareness campagne over de langetermijneffecten van jeugdtrauma's.
bureau: Ideapreneurs
art director: Robbert Jansen
copywriter: Paul Falla
titel animator: Paul Postma
cameraman: Rowan Stothard
geluid: Andrew Illingworth
editor: Thomas Dolman ( Artcore)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Artcore
- Create Strength Group
- jeugdtrauma
- Robbert Jansen
- Paul Postma
- Paul Falla
- Rowan Stothard geluid: Andrew Illingworth
- ideapreneurs
- Bradford Council
- Dolman
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
- Your Majesty en Infinum onderzoeken... 07-02-2025
- Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg06-02-2025
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day