Bradford maakt campagne over effect jeugdtrauma's

- Bureaus
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingCreatieContent
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Create Strength Group in England was op zoek naar een bureau om een awareness campaign te maken over de langetermijneffecten van jeugdtrauma's in Bradford. Bijzonder is dat men hiervoor het Nederlandse Ideapreneurs opmerkte, dat intussen heeft geleverd.
De trauma's blijken een belangrijk probleem dat bijna 30% van de inwoners van Bradford treft. 'Ze stonden echter voor grote uitdagingen. Bijna geen budget, een krappe deadline en geen connecties met een bureau dat hen zou kunnen helpen. Behalve één. A long shot', licht betrokken creatief Robbert Jansen toe.
Met de Britse copywriter Paul Falla (die voorheen bekroond werk maakte bij o.m. Saatchi &.Saatchi) had art director Jansen (die zelf groot werd bij o.a. bureau Bartle Bogle Hegarty) net 'Ideapreneurs' opgezet, dat als motto 'ideas are our business' hanteert. Zij konden helpen. Voor een naar eigen zeggen bescheiden budget regelden ze alles in Bradford, 'van een cameraman en een voice-overartiest tot het zoeken van een studio en het vinden van een geluidsman.' Voor de montage werd productiehuis Artcore ingeschakeld. Daarnaast heeft de gerenommeerde Paul Postma zich ontfermd over de motion designs. Bekijk via deze link het resultaat.
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Bradford Council/Create Strength Group
campagnedoel: Awareness campagne over de langetermijneffecten van jeugdtrauma's.
bureau: Ideapreneurs
art director: Robbert Jansen
copywriter: Paul Falla
titel animator: Paul Postma
cameraman: Rowan Stothard
geluid: Andrew Illingworth
editor: Thomas Dolman ( Artcore)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- jeugdtrauma
- Paul Falla
- Rowan Stothard geluid: Andrew Illingworth
- ideapreneurs
- Paul Postma
- Create Strength Group
- Robbert Jansen
- Artcore
- Dolman
- Bradford Council
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation