Sizzer en Halal breiden uit naar Duitsland

Sizzer en Halal breiden uit naar Duitsland
  • Bureaus
  • 12 apr 2018 @ 10:48
  • 26093 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentStrategieCreatie

Sizzer en Halal breiden uit naar de Duitse markt met de opening van een gedeeld kantoor in Berlijn. De muziek-consultancy en het fotografie-agentschap delen een lange historie van samenwerking.

Meest recent is het Berlijnse pop-up concept ‘Wir Sind Die Holländer’, dat de stad een voorproefje gaf van de Amsterdamse zeitgeist. Veel nieuwe Duitse aanvragen en mogelijkheden waren een direct gevolg van dit initiatief. De aankondiging van een gedeeld Berlijnse kantoor was daarom een logische volgende stap in een langlopende vriendschap.

De twee bedrijven blijven onafhankelijk van elkaar en bieden hun diensten apart van elkaar aan. Ze zijn verbonden door een gedeelde interesse in de markt, een globale visie en een overlappend klantenbestand. Het verschillende aanbod in diensten heeft in het verleden tot meerdere succesvolle samenwerkingen geleid, en legt een stevige basis voor de toekomst. Beide bedrijven zitten in een gelijke periode van gecalculeerde groei, met een uitbreiding van hun de internationale klantenportfolio en een specifieke focus op de Duitse markt.

Die Holländer Sind Da!

Sizzer gaat het Berlijnse kantoor gebruiken om de al bestaande connecties in de lokale industrie uit te breiden, zowel aan de klant- als talentzijde. Nikolai van der Burg (foto) zal als managing director Berlijn verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse gang van zaken. Halal, met een fotografie-, fictie-, documentaire- en reclameafdeling, zal een divers aanbod van diensten blijven aanbieden. Gonca Odabas, voormalig Head of Photography bij ACNE Berlin zal Halal Berlijn’s fotografieafdeling gaan leiden. Executive Producer Sara Nix zal verantwoordelijk zijn voor alle reclame producties in de markt.

Marcel Alexander Wiebenga, strategy director van Sizzer Amsterdam: 'Het vele werk wat we hebben gedaan in Duitsland is van hele grote invloed geweest op de ontwikkeling van Sizzer. We zijn dankbaar dat we eindelijk een kantoor in Berlijn kunnen openen, maar het voelt ook als thuiskomen. We komen altijd al heel graag in de stad, en nu Nikolai er permanent zit kunnen we eindelijk een vaste rol gaan spelen in de geweldige creatieve omgeving. Het is misschien een kleine stap voor de mensheid, maar een hele grote voor Sizzer. En voor Berlijn natuurlijk. Die Holländer Sind Da!'

'Onwijs momentum'

Gijs Determeijer, partner en Head of New Business van Halal: 'Officieel een kantoor openen in Berlijn is een droom die uitkomt. En met Gonca Odabas en Sara Nix aan het roer al helemaal. Sinds onze pop-up met Sizzer vorig jaar hebben we een onwijs momentum te pakken en producties gedaan voor merken als Deutschland Card, Mytheresa.com en Onitsuka Tiger met agency The Adventures Of. Klanten als deze zijn een grote reden waarom we ons zo aangetrokken voelen tot Berlijn en de creatieve scene.'

Daarnaast staat het Berlijnse talent ook dicht bij de waarden en DNA van Halal, aldus Determeijer. 'Kijk alleen al naar fotograaf Vitali Gelwich die we sinds vorig jaar representeren. We breiden onze portfolio ook verder uit met lokaal talent de komende maanden. We kunnen niet wachten om onze Amsterdamse spirit naar de markt te brengen, en samen met de unieke energie van Berlijn verder te groeien.'

Het kantoor is gevestigd in het hart van de wijk Mitte, an zal net als het pop-up kantoor een hub zijn voor events, tentoonstellingen en andere creatieve industrie initiatieven. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken