Michel van Honk managing director van Elastique

Michel van Honk managing director van Elastique
  • Bureaus
  • 16 okt 2018 @ 11:29
  • 12473 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalPersonaliaStrategieInteractie

Michel van Honk is de nieuwe managing director van digitaal bureau Elastique. Hij vervangt Bart Robben die wel aanblijft als strategy director.

Van Honk (56) zal zich richten op het verstevigen van de groeistrategie en de dagelijkse leiding van Elastique. Dat sluit aan bij zijn huidige rol, als partner bij The Source, een groei-catalyst. Daarvoor was hij onder meer partner bij de communicatiegroep BvH, bestuurslid bij de branchevereniging voor communicatie-adviesbureaus (VEA), Effie-jurylid en Voorzitter van Sire. Die bureau-ervaring gaat hij nu aanwenden voor Elastique.

Van Honk: 'Ik kwam in contact met Elastique omdat het bureau, in opdracht van The Source, een digitale oplossing ontwikkelt voor een startup. Elastique heeft de afgelopen jaren een sterke en gefundeerde groei laten zien. Het is in mijn optiek een onderneming met een nog groter groeipotentieel. Elastique bedenkt en ontwikkelt digitale oplossingen die zowel conceptueel als creatief onderscheidend zijn en voldoen aan de allerhoogste technische standaarden op het gebied van traffic en security. Door deze drie facetten onder de knie te hebben, onderscheidt het bureau zich van de concurrentie.'

Bart Robben treedt af als managing director van Elastique maar blijft actief bij Elastique als strategy director. Robben: 'Vaak ontbreekt de groeipotentie bij digital agencies, omdat de founders dikwijls niet de managementvaardigheden hebben om een stap opzij te doen als het bedrijf een nieuwe fase bereikt. Aan Van Honk nu de uitdaging om invulling te geven aan de groeikansen van Elastique. Dit zal overigens een gecontroleerde, autonome en organische groei zijn, op basis van een onderscheidende strategie.'

Consolidatieslag in digitale landschap

De nieuwe managing director van Elastique merkt op dat er een consolidatieslag gaande is bij bureaus die digitale oplossingen aanbieden. 'Kantoren als Accenture en Deloitte nemen in rap tempo een wirwar aan digitale bureaus over. De belofte achter dit overnamepad is dat de klant efficiënter geholpen kan worden met de digitale transitie. Terwijl het tegendeel juist waar is: dergelijke molochen zijn in de praktijk vaak nog bezig met fusie- en acquisities-perikelen, duur en daarnaast vaak nog onervaren pioniers op dit gebied. Elastique positioneert zich dan ook als een boutique agency, een wendbaar en kwalitatief sterk alternatief voor deze kolossen.'

Elastique ontwikkelt geen digitale strategieën, maar helpt organisaties een strategie te ontwikkelen waarmee ze een plek veroveren in de digitale era. In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Jaarlijks vindt er voor een miljard euro aan transacties plaats via de digitale oplossingen die Elastique heeft ontwikkeld. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webby Awards en SpinAwards. 
 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken