180 Kingsday toont rijplezier van BMW-klanten
- Bureaus
- 2 nov 2018 @ 09:09
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenStorytellingCampagnes
- 2 nov 2018 @ 09:09
- Redactie Bureaus
Wat is rijplezier? De kern van het merk BMW laat zich niet in één zin vatten. In de nieuwe campagne van 180 Kingsday zien we daarom enkele persoonlijke verhalen. BMW-eigenaren leggen hun rijplezier uit in korte films die bijna aanvoelen als bekentenissen.
Wie rijplezier en BMW in één adem noemt, roept al snel beelden op van sportief rijdende bolides. En hoewel BMW’s daar natuurlijk uitstekend toe in staat zijn, zit het rijplezier voor veel eigenaren toch in andere zaken. Dan gaat het eerder over de trots op het bezit en de liefde voor het vakmanschap waarmee de auto gebouwd is. Of, en dat is de kern van de nieuwe campagne, over wat je voelt als je BMW rijdt.
Guilty pleasures
Sicco Beerda, Creative Director van 180 Kingsday: 'We hebben de afgelopen maanden enorm veel plezier gehad in het boven water trekken van verhalen over rijplezier. Dan blijkt dat met name de anekdotes, bijzondere gewoontes en guilty pleasures zich heel goed lenen voor een campagne. Soms onverwacht, maar vooral heel écht BMW-rijplezier.'
De campagne is in oktober gestart en wordt ingezet in online video, banners, social en mobile advertising.
Credits
Opdrachtgever: BMW Nederland
Bureau: 180 Kingsday
Director: Yani Verschuuren
D.O.P: Rob Hodselmans
Postproductie: MRTN
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers