180 Kingsday toont rijplezier van BMW-klanten

180 Kingsday toont rijplezier van BMW-klanten
  • Bureaus
  • 2 nov 2018 @ 09:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenStorytellingCampagnes

Wat is rijplezier? De kern van het merk BMW laat zich niet in één zin vatten. In de nieuwe campagne van 180 Kingsday zien we daarom enkele persoonlijke verhalen. BMW-eigenaren leggen hun rijplezier uit in korte films die bijna aanvoelen als bekentenissen.

Wie rijplezier en BMW in één adem noemt, roept al snel beelden op van sportief rijdende bolides. En hoewel BMW’s daar natuurlijk uitstekend toe in staat zijn, zit het rijplezier voor veel eigenaren toch in andere zaken. Dan gaat het eerder over de trots op het bezit en de liefde voor het vakmanschap waarmee de auto gebouwd is. Of, en dat is de kern van de nieuwe campagne, over wat je voelt als je BMW rijdt.

Guilty pleasures

Sicco Beerda, Creative Director van 180 Kingsday: 'We hebben de afgelopen maanden enorm veel plezier gehad in het boven water trekken van verhalen over rijplezier. Dan blijkt dat met name de anekdotes, bijzondere gewoontes en guilty pleasures zich heel goed lenen voor een campagne. Soms onverwacht, maar vooral heel écht BMW-rijplezier.'

De campagne is in oktober gestart en wordt ingezet in online video, banners, social en mobile advertising.

Credits

Opdrachtgever: BMW Nederland

Bureau: 180 Kingsday

Director: Yani Verschuuren

D.O.P: Rob Hodselmans

Postproductie: MRTN



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken