Kokoro ontwikkelt introductiecampagne semmie.nl
- Bureaus
- 4 apr 2019 @ 11:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 4 apr 2019 @ 11:10
- Sjaak Hoogkamer
Semmie.nl is een onafhankelijk geautomatiseerd beleggingsplatform dat de wereld van het beleggen wil openbreken. Niet door het opnieuw uit te vinden, maar door het makkelijker, boeiender en leuker te maken.
Vanuit dit concept bedacht Kokoro voor Semmie.nl de pay-off: 'Beleggen voor niet-beleggers'. Het is een crossmediale introductiecampagne waarin oprichter en CEO Sem Jr. van Berkel. de 5 meest voorkomende vooroordelen rondom beleggen naar eigen zeggen op ludieke wijze ontkracht. De campagne is op alle touchpoints van het merk doorgevoerd en zal de komende tijd volop aanwezig zijn op Instagram, Facebook, YouTube en later ook op tv.
Conversie
De campagne is volgens Kokoro een slimme mix van performance (het binnenhalen van nieuwe klanten) en branding (het opbouwen van een sterk merk). ‘Vanaf het prille begin tot en met livegang van de campagne heeft een team van creatieven, merkstrategen, mediastrategen én het team van Semmie intensief samengewerkt. Alles is doorgerekend en de tientallen uitingen voor verschillende media zijn tot in het kleinste detail afgestemd op maximale conversie én de opbouw van een sterk merk. Deze samenwerking met Semmie reflecteert precies hoe wij merken het beste vooruit kunnen helpen in een tijd waarin de spelregels uit het verleden niet meer gelden voor de toekomst,’ zegt Merlijn van Vliet, oprichter Kokoro.
Verantwoordelijk bij Semmie.nl:
CEO: Sem Jr. van Berkel
CPO: Lodewijk Kalden
PR Manager: Coco Sueters
Marketing Manager: Myra Schaaf
Designer: Vincent Hielckert
Legal: Samreen Virani
Adviseur: Sem Sr. van Berkel
Verantwoordelijk bij Kokoro
Account: Karin van Dalen, Michelle Ter Laak
CSD: Merlijn van Vliet
Merkstrateeg: Caroline van Hoof
Creatie: Henk Oortwijn, Yvo de Lange, Rik Heijmen
Mediastrateeg: Marianne van Soomeren
Media performance specialist: Tom Baas
Filmproductie:
Producer: Maarten van Hemmen, Willemijn Wesselink
Regie & DOP: Michiel Mulder
1st AC: Nina da Costa
Licht: Marc Roodhart, Benno van der Velde
Art Director: Jeroen Echter
Setdresser: Marten Hoekstra
Decor: Maarten Knook
Grip: William Penning
Datamanager: Joep Bannenberg
Fotograaf: Stijn Ghijsen
Visagie: Gerda Koekoek
Figurant: Henk Berkelaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers