Diederick Koopal naar HazazaH
- Bureaus
- 18 nov 2019 @ 12:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPersonaliaMarketing
- 18 nov 2019 @ 12:35
- Peter van Woensel Kooy
Regisseur Diederick Koopal sluit zich per vandaag aan bij productiemaatschappij HazazaH, maker van marcomfilms, foto's en tv commercials. Koopal was eerder ondermeer oprichter van bureau (TBWA\) Neboko. Hier zijn nieuwste Remia-film voor Hazazah.
Hij is onder andere bedenker van de beroemde Rolo-commercial, oprichter van TBWA\Neboko, lid van de ADCN Hall of Fame, VEA Legend en werd voor deze prijzenregen al in zijn jonge jaren met Cor den Boer benoemd tot MT's Reclameman van het Jaar. Kompaan Neefjes volgde in 2012. Koopal over de transfer: ‘HazazaH en ik go way back. Ik heb in een vorig leven, als creatief, onder andere Rudi voor Heineken, 4 uur Cup-a-Soup en meerdere commercials met de supermarktmanager voor Albert Heijn met ze gemaakt. Ze zijn gewoon heel goed, goede mensen en een prettige club – altijd geweest. En er is veel mogelijk bij HazazaH, dat geeft creatieve speelruimte.’
Koopal maakte ook speelfilms als De Marathon en Bloed Zweet en Tranen. ‘Waarom ik commercials maak? Ik hou ervan om regelmatig op een set te staan en scriptjes te schrijven. Commercials maken houd je in vorm, scherp, fris. Ik heb geen puur economische drive, maar als reclameman – want dat ben ik ook nog steeds – geniet ik daar intens van. Zo simpel is het', reageert hij op het nieuws.
Sjef is back
Recent maakten HazazaH en Diederick samen de vierde commercial met ‘sterrenchef’ Sjef Pouwermans voor Remia. ‘Ja Sjef is back’, lacht Diederick. ‘Sjef is een extreem sympathieke vent, down-to-earth, maar heel creatief – ditmaal met de basissauzen op plantaardige basis van Remia.' Zo maakt hij een Eiffeltoren van broccoli en een Arc de Triomphe van pasta.
‘Hij begint een beetje een woordvoerder à la de supermarktmanager voor Albert Heijn te worden. Maar belangrijker nog, in mijn ogen: je kunt ernaar blijven kijken; Sjef verveelt niet, er zitten gevoel, emotie en veel grappige details in. En het concept heeft nog veel potentie, dat voel je ook. Zo kweek je een blijvende band met de kijker.’
(PvWK)
Bekijk hier de nieuwe Remia commercial van Diederick Koopal en Hazazah hieronder.
Remia Pouwermans - Basissaus from hazazah on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Remia
- tv commercials
- 4uur Cup a Soup
- titel
- Rolo
- TBWA\ Neboko
- Diederick Koopal
- Jeroen van den Idsert
- periode
- productiemaatschappij
- oprichter
- bureau
- Cor den Boer
- tvc
- vandaag
- HazazaH
- films
- film
- HazazaH
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke...
Laatste Nieuws
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes