Diederick Koopal naar HazazaH

Diederick Koopal naar HazazaH
  • Bureaus
  • 18 nov 2019 @ 12:35
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodPersonaliaMarketing

Regisseur Diederick Koopal sluit zich per vandaag aan bij productiemaatschappij HazazaH, maker van marcomfilms, foto's en tv commercials. Koopal was eerder ondermeer oprichter van bureau (TBWA\) Neboko. Hier zijn nieuwste Remia-film voor Hazazah.

Hij is onder andere bedenker van de beroemde Rolo-commercial, oprichter van TBWA\Neboko, lid van de ADCN Hall of Fame, VEA Legend en werd voor deze prijzenregen al in zijn jonge jaren met Cor den Boer benoemd tot MT's Reclameman van het Jaar. Kompaan Neefjes volgde in 2012. Koopal over de transfer: ‘HazazaH en ik go way back. Ik heb in een vorig leven, als creatief, onder andere Rudi voor Heineken, 4 uur Cup-a-Soup en meerdere commercials met de supermarktmanager voor Albert Heijn met ze gemaakt. Ze zijn gewoon heel goed, goede mensen en een prettige club – altijd geweest. En er is veel mogelijk bij HazazaH, dat geeft creatieve speelruimte.’

Koopal maakte ook speelfilms als De Marathon en Bloed Zweet en Tranen. ‘Waarom ik commercials maak? Ik hou ervan om regelmatig op een set te staan en scriptjes te schrijven. Commercials maken houd je in vorm, scherp, fris. Ik heb geen puur economische drive, maar als reclameman – want dat ben ik ook nog steeds – geniet ik daar intens van. Zo simpel is het', reageert hij op het nieuws.

Sjef is back
Recent maakten HazazaH en Diederick samen de vierde commercial met ‘sterrenchef’ Sjef Pouwermans voor Remia. ‘Ja Sjef is back’, lacht Diederick. ‘Sjef is een extreem sympathieke vent, down-to-earth, maar heel creatief – ditmaal met de basissauzen op plantaardige basis van Remia.' Zo maakt hij een Eiffeltoren van broccoli en een Arc de Triomphe van pasta.

‘Hij begint een beetje een woordvoerder à la de supermarktmanager voor Albert Heijn te worden. Maar belangrijker nog, in mijn ogen: je kunt ernaar blijven kijken; Sjef verveelt niet, er zitten gevoel, emotie en veel grappige details in. En het concept heeft nog veel potentie, dat voel je ook. Zo kweek je een blijvende band met de kijker.’
(PvWK)

Bekijk hier de nieuwe Remia commercial van Diederick Koopal en Hazazah hieronder.

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken