Diederick Koopal naar HazazaH
- Bureaus
- 18 nov 2019 @ 12:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPersonaliaMarketing
- 18 nov 2019 @ 12:35
- Peter van Woensel Kooy
Regisseur Diederick Koopal sluit zich per vandaag aan bij productiemaatschappij HazazaH, maker van marcomfilms, foto's en tv commercials. Koopal was eerder ondermeer oprichter van bureau (TBWA\) Neboko. Hier zijn nieuwste Remia-film voor Hazazah.
Hij is onder andere bedenker van de beroemde Rolo-commercial, oprichter van TBWA\Neboko, lid van de ADCN Hall of Fame, VEA Legend en werd voor deze prijzenregen al in zijn jonge jaren met Cor den Boer benoemd tot MT's Reclameman van het Jaar. Kompaan Neefjes volgde in 2012. Koopal over de transfer: ‘HazazaH en ik go way back. Ik heb in een vorig leven, als creatief, onder andere Rudi voor Heineken, 4 uur Cup-a-Soup en meerdere commercials met de supermarktmanager voor Albert Heijn met ze gemaakt. Ze zijn gewoon heel goed, goede mensen en een prettige club – altijd geweest. En er is veel mogelijk bij HazazaH, dat geeft creatieve speelruimte.’
Koopal maakte ook speelfilms als De Marathon en Bloed Zweet en Tranen. ‘Waarom ik commercials maak? Ik hou ervan om regelmatig op een set te staan en scriptjes te schrijven. Commercials maken houd je in vorm, scherp, fris. Ik heb geen puur economische drive, maar als reclameman – want dat ben ik ook nog steeds – geniet ik daar intens van. Zo simpel is het', reageert hij op het nieuws.
Sjef is back
Recent maakten HazazaH en Diederick samen de vierde commercial met ‘sterrenchef’ Sjef Pouwermans voor Remia. ‘Ja Sjef is back’, lacht Diederick. ‘Sjef is een extreem sympathieke vent, down-to-earth, maar heel creatief – ditmaal met de basissauzen op plantaardige basis van Remia.' Zo maakt hij een Eiffeltoren van broccoli en een Arc de Triomphe van pasta.
‘Hij begint een beetje een woordvoerder à la de supermarktmanager voor Albert Heijn te worden. Maar belangrijker nog, in mijn ogen: je kunt ernaar blijven kijken; Sjef verveelt niet, er zitten gevoel, emotie en veel grappige details in. En het concept heeft nog veel potentie, dat voel je ook. Zo kweek je een blijvende band met de kijker.’
(PvWK)
Bekijk hier de nieuwe Remia commercial van Diederick Koopal en Hazazah hieronder.
Remia Pouwermans - Basissaus from hazazah on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Cor den Boer
- HazazaH
- Diederick Koopal
- vandaag
- TBWA\ Neboko
- tvc
- tv commercials
- Rolo
- productiemaatschappij
- titel
- Remia
- films
- 4uur Cup a Soup
- bureau
- HazazaH
- periode
- oprichter
- film
- Jeroen van den Idsert
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers