Bunq lanceert green card-commercial

Bunq lanceert green card-commercial
  • Bureaus
  • 6 jan 2020 @ 10:41
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Online bank Bunq lanceert vandaag een internationale tv-commercial om zijn ‘green card’ onder de aandacht te brengen. De commercial is ontwikkeld door reclamebureau The Brave New Now uit Amsterdam.

Bunq lanceerde zijn green card recent in 30 Europese markten. De kaart, gemaakt van roestvrij staal, gaat 50% langer mee dan een plastic pas. Bij elke €100 die de gebruiker met de pas uitgeeft, wordt een nieuwe boom geplant en draagt hij dus bij aan een beter milieu. Bunq werkt hiervoor samen met Eden Reforestation Projects. 'You spend. Forests grow. Everyone's a winner', met deze tagline vat Bunq de voordelen van de green card samen.

De commercial wordt uitgezonden op televisie in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Daarnaast rijdt er in Amsterdam en Berlijn een green card-tram. De cast in de commercial bestaat uit dieren die van hun natuurlijke habitat genieten. Op deze manier wil Bunq het belang van bossen over de hele wereld voor dieren en mensen laten zien. Bunq hoopt hiermee een gewichtig onderwerp als het milieu met een vrolijke noot te belichten, met als uiteindelijk doel om kijkers te inspireren om met de green card voor een groene levensstijl te kiezen.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken