Nieuw bureau Professional Outsiders zoekt naar reuring
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Lucas Boon
Creatief Herbert van Hoogdalem gaat het nog één keer doen, maar wel parttime. Hij start samen met zijn partner Sanne Witkamp het nieuwe bureau Professional Outsiders.
'In het door droeve middelmatigheid getergde en door data gegijzelde grijze bedrijfsleven mag wel weer wat reuring. Wat vuur. Wat begeisterung. En vooral: wat creativiteit terug - zo is te lezen op de gisteren gelanceerde website van Professional Outsiders.
Sanne Witkamp.
Samen met zijn partner Sanne Witkamp, met wie hij zeven jaar samenwerkte op ad-hoc basis, heeft Van Hoogdalem besloten nog één keer een bureau op te zetten. Maar wel voor slechts twee dagen per week, hij heeft immers nog meer te doen. En het moet vooral niet op werken gaan lijken. 'Ik word volgende maand 50, dus ik weet inmiddels prima wat ik wel en wat ik niet meer wil - en hoe dat dan zou moeten. Het is geen geheim dat ik een grote aversie heb tegen 'het vak' of de oppervlakkigheid ervan. Maarja, ik word dagelijks gebeld of ik nog beschikbaar ben. Het leek me zonde om dat allemaal te laten lopen, maar ik wil het alleen nog doen op mijn voorwaarden.'
Huisregels
Die voorwaarden staan duidelijk omschreven op de website, onder de zogenoemde huisregels. Zo worden vergaderingen en brainstorms zoveel mogelijk gemeden, gooit het duo graag de knuppel in het hoenderhok en wordt er niet gepitched. Witkamp vult aan: 'Die zucht naar efficiëntie, naar de essentie, vertaalt zich ook in de drie proposities die we aanbieden. Hit & Run voor snelle en simpele interventies. Devil's Advocate waarmee we second opinions binnen de consultancywereld introduceren. Shift Happens, een strategy & identitytraject dat desnoods is op te knippen in vier losse modulen. We richten ons alleen op strategie en creatie, voor executie hoef je bij ons niet aan te kloppen.'
Professional Outsiders werkt vanuit Bulb Spaces in Heemstede en is al aan de slag voor 'een groot whiskeymerk' en 'een grote software-ontwikkelaar.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation