Rijksoverheid lanceert nieuwe donorcampagne

Rijksoverheid lanceert nieuwe donorcampagne
  • Bureaus
  • 4 aug 2020 @ 09:00
  • 18431 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Een nieuwe campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport moet Nederlanders aansporen om het nieuwe Donorregister in te vullen.

Op 1 juli is het nieuwe Donorregister ingegaan, maar nog niet iedereen heeft zijn of haar keuze voor orgaandonatie ingevuld. De nieuwe campagne, ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko (samen DOT), moet daar verandering in brengen.

In de tv-commercial zien we twee collega's in een drukkerij. Uit de drukpers rollen brieven en enveloppen van de Rijksoverheid, bedoeld voor mensen die nog geen keuze rondom het Donorregister hebben gemaakt. Een van de collega's kijkt bedenkelijk, want zijn brief zou daar best weleens tussen kunnen zitten. Uiteindelijk loopt hij met zijn brief richting de bibliotheek, waar hij geholpen wordt met het invullen van zijn keuze.

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online video.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken