Ministerie van VWS komt met Vrij Veilige Dating Show
- Bureaus
- 29 mrt 2021 @ 12:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 mrt 2021 @ 12:12
- Lucas Boon
Het gaat er niet om wie, maar wát je mee naar huis neemt. Dat is de boodschap van de nieuwe preventiecampagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in samenwerking met Sense, ontwikkeld door reclamebureau Roorda.
Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiepil? De nieuwe campagne annex datingshow van het ministerie van VWS moet jongeren bewust maken van het belang van veilige seks. In de datingshow gaan jongeren met elkaar in gesprek over de voor hen bekende en onbekende voorbehoedsmiddelen. De campagne wordt uitgerold in een zesdelige YouTubeserie, waarin de jongeren worden bijgestaan door presentatrice Eva Cleven (bekend van Het Klokhuis).
Paul Blokhuis, staatssecretaris van VWS, zegt: 'Veel jongeren weten hoe ze onbedoelde zwangerschappen en soa's kunnen voorkomen, maar niet iedereen weet wat voor hem of haar het beste voorbehoedsmiddel is of waar de juiste informatie te vinden is. De Vrij Veilige Dating Show kan hen de weg wijzen.'
App
Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, zegt: 'Een voorbehoedsmiddel moet bij jou en je leefstijl passen. Zie het als een echte match. Met dit inzicht bedachten we de allereerste datingshow waarin jongeren met elkaar speeddaten. Naast de YouTube-video's ontwikkelden we ook een interactie web app waarmee jongeren zelf op date kunnen gaan. Aan de hand van een paar korte vragen worden deelnemers gekoppeld aan een potentiële match waarmee ze op date kunnen gaan en vragen aan kunnen stellen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers