Nieuwe merkpositionering Verkade gelanceerd

Nieuwe merkpositionering Verkade gelanceerd
  • Bureaus
  • 2 sep 2021 @ 09:31
  • 14616 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designSocial mediaCampagnesCommercials

De communicatiecampagne bij de nieuwe merkpositionering van Verkade wordt gelanceerd via social media, online video en een tv-commercial. Bureaus TWBA\Neboko, PHD, ProudDesign, Chuck Studios, Brandbuilders, Beautiful Lives en 2twintig PR hebben hieraan meegewerkt.

Ondanks dat iedereen het merk kent, werd het tijd om de koekjes en chocolade van Verkade weer wat meer aandacht te geven. De focus van de communicatiecampagne van het 135 jaar oude merk ligt op het ‘thuisgevoel’. Laurie van Zeeland, Marketing Manager Koek & Chocolade bij Koninklijke Verkade: ‘Alleen als mensen zich helemaal thuis voelen, kunnen ze volledig een ongefilterde versie van zichzelf zijn en genieten met de mensen om zich heen. Zonder de druk te voelen om te moeten voldoen aan “het perfecte plaatje”. Dat gevoel zullen we als merk gaan uitdragen én er een actieve bijdrage aan leveren.’

Nieuw verpakkingsdesign Verkade door ProudDesign

De aanpak van Verkade bestaat uit een nieuw verpakkingsdesign, nieuwe recepturen, nieuwe samenwerkingen en een nieuwe campagne. Het verpakkingsdesign is voor chocolade al doorgevoerd. Voor de koekjes volgt dit in 2022. Op de nieuwe verpakkingen staan alle producten herkenbaar afgebeeld met alvast één hapje eruit, ‘zodat mensen er al trek in krijgen’. Onlangs maakte Verkade al bekend terug te keren naar het Fairtrade-keurmerk.

Verkade & Stichting Het Vergeten Kind

Verkade startte in 2021 een samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind. Van Zeeland: ‘Een veilig thuisgevoel is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Als merk dat het thuisgevoel omarmt, verbindt Verkade zich daarom voor langere tijd aan Stichting Het Vergeten Kind om daarmee een verschil te maken voor kwetsbare kinderen en waar mogelijk bij te dragen aan het welzijn van deze kinderen. De eerste actie waarmee Het Vergeten Kind wordt ondersteund, zal rondom Sinterklaas zichtbaar worden.’

Verkade & Dennis van der Geest

Voormalig judoka Dennis van der Geest speelt de hoofdrol in de tvc. Van Zeeland: ‘Wat de stoere Dennis van der Geest doet als hij zich echt thuis voelt? Dat is te zien in de commercial. Thuis, met de vertrouwde smaak van Verkade, laat hij alles los om te genieten met zijn dochter Deza. Hij vergeet zelfs dat hij in een metamorfose zit... Dan ben je in één hap écht thuis. Het is voor het eerst dat vader en dochter Van der Geest samenwerken. Deze echtheid - in plaats van gebruik te maken van acteurs - sluit naadloos aan bij wat wij bij Verkade belangrijk vinden.’

Assortiment en innovatie Verkade

Qua assortiment kiest Verkade ook voor ‘dicht bij huis’ en blijft bij de producten waarin het merk thuis is, ‘met goede nieuwe variaties binnen de vertrouwde basics’, zoals de uitbreiding met mini-Nizza’s in een hersluitbaar zakje. Van Zeeland: ‘Het assortiment langzaam smeltende chocolade is onlangs uitgebreid met verschillende nieuwe repen: Verkade Melktinten. Hiermee biedt Verkade variatie zonder een heftige smaakexplosie. De meest populaire chocoladevariant - melkchocolade - is er nu in de varianten licht, donker en extra romig. Aan elk van deze repen is een fijn nootje toegevoegd.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken