Komori kiest Revitalize voor Europese herpositionering
- Bureaus
- 2 jun 2022 @ 07:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 jun 2022 @ 07:58
- Michiel van Zaane
Drukpersproducent Komori heeft gekozen voor rebranding agency Revitalize om een Europese herpositionering te begeleiden, het merkverhaal aan te scherpen en de nieuwe merkbelofte 'count on us' te ontwikkelen.
Uit de herpositionering kwam naar voren dat Komori wil inzetten op de klantbeleving. In de communicatie komen dan ook bestaande klanten in beeld om te vertellen over hun samenwerking met Komori Europe. Revitalize heeft er bij de ontwikkeling van de communicatiecampagne voor gekozen om drukkerij-eigenaren uit o.a. Italië, Nederland, Tsjechië en Turkije hun verhaal te laten doen. Elk kwartaal komt een andere klant terug in de brand video en volgt een testimonial video van enkele minuten waarin de relatie wordt uitgediept en de nieuwe propositie van Komori wordt onderstreept. De campagne wordt digitaal ingezet in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje.
Michael Versélewel de Witt Hamer, Merkstrateeg Revitalize: ‘We zijn supertrots op de samenwerking met Komori Europe. Na een uitgebreid strategisch traject met de directie van Komori Europe en alle Europese managing directors hebben we samen een scherpe propositie geformuleerd. Vervolgens hebben we het campagneconcept in samenwerking met Lukkien doorvertaald naar video’s die de voordelen van werken met Komori op een persoonlijke manier verbeelden.’
Peter Minis, Marketing Manager Komori Europe over Revitalize: ‘Bij Komori ervaren we Revitalize als een gewaardeerde partner om onze merkperceptie te versterken in een snel veranderende markt. Hun creatieve inbreng en het vermogen om de ware essentie van ons bedrijf vast te leggen is perfect!’
Een voorbeeld van een video met een (Nederlandse) klant is hier te zien.
Credits:
Opdrachtgevers Komori: Erik Achterkamp, Peter Minis
Bureau: Revitalize rebranding agency
Videoproductie: Lukkien
Fotografie: Lukkien
Sound design: Lukkien
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers