Bewustwordingscampagne palliatieve zorg
- Bureaus
- 15 mrt 2023 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 mrt 2023 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Jaarlijks krijgen 115.000 Nederlanders te horen dat de ze ongeneeslijk ziek zijn en gaan de palliatieve fase in. Er zijn in Nederland honderden initiatieven om die mensen een betere kwaliteit van leven te geven. Een campagne van PZNL moet daarover meer bekendheid geven.
In de outdoor en online campagne staan ‘echte patienten’ centraal. Met als krachtige boodschap dat ze ongeneeslijk ziek zijn, maar allesbehalve uitbehandeld. De campagne nodigt uit online op zoek te gaan naar de mogelijkheden. Being There ontwikkelde de campagne samen met fotograaf Dana Lixenberg.
‘Mensen die ongeneeslijk ziek zijn hebben in beperkte mate toegang tot de palliatieve behandelingen die wél beschikbaar zijn,’ zegt Saskia Teunissen, bestuurder van PZNL (Palliatieve Zorg Nederland). ‘Voor zorgverleners is het niet vanzelfsprekend om die mogelijkheden onder de aandacht te brengen. Toegang tot palliatieve zorg begint met het gebruik van de juiste woorden.’
Credits
Klant: PZNL – Rob Bruntink, Aimée Reinaards en Shahied Badoella
Concept, strategie en productie: Being There
Fotografie: Dana Lixenberg
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers