Bewustwordingscampagne palliatieve zorg

Bewustwordingscampagne palliatieve zorg
  • Bureaus
  • 15 mrt 2023 @ 10:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Jaarlijks krijgen 115.000 Nederlanders te horen dat de ze ongeneeslijk ziek zijn en gaan de palliatieve fase in. Er zijn in Nederland honderden initiatieven om die mensen een betere kwaliteit van leven te geven. Een campagne van PZNL moet daarover meer bekendheid geven.

In de outdoor en online campagne staan ‘echte patienten’ centraal. Met als krachtige boodschap dat ze ongeneeslijk ziek zijn, maar allesbehalve uitbehandeld. De campagne nodigt uit online op zoek te gaan naar de mogelijkheden. Being There ontwikkelde de campagne samen met fotograaf Dana Lixenberg.

‘Mensen die ongeneeslijk ziek zijn hebben in beperkte mate toegang tot de palliatieve behandelingen die wél beschikbaar zijn,’ zegt Saskia Teunissen, bestuurder van PZNL (Palliatieve Zorg Nederland). ‘Voor zorgverleners is het niet vanzelfsprekend om die mogelijkheden onder de aandacht te brengen. Toegang tot palliatieve zorg begint met het gebruik van de juiste woorden.’

Credits

Klant: PZNL – Rob Bruntink, Aimée Reinaards en Shahied Badoella

Concept, strategie en productie: Being There

Fotografie: Dana Lixenberg

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken